۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جزایر سه‌گانه حاضر خواهند شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه نسنجیده اتحادیه اروپا راجع‌به جزایر سه‌گانه ایران، گفت: در رابطه با مواضع نادرست اروپا در قبال جزایر سه‌گانه ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به زودی با حضور خود در جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پیام خود را خیلی واضح به همه جهانیان صادر خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۱

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جزایر سه‌گانه حاضر خواهند شد

 

به گزارش مانا، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور تمام اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جزایر پیام روشنی خواهد داشت.

عزیزی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها هیچ وقت درک درستی از تحولات منطقه نداشتند. آن‌ها در طول این سال‌ها بیشتر سعی کردند که جهت خود را با آمریکایی‌ها تنظیم کنند، لذا متأسفانه فاقد بینش لازم و تحلیل درست از منطقه غرب آسیا هستند.

بیانیه اتحادیه اروپا را از اشتباهات راهبردی آن‌ها می‌دانم

 وی تشریح کرد: بیانیه اتحادیه اروپا را از اشتباهات راهبردی آن‌ها می‌دانم که نسنجیده اظهار نظر کردند. اگر تحليل آن‌ها بر‌اساس منطق، درست و مبتنی بر علم و آگاهی باشد می‌دانند که جزایر جزء لاینفک ایران اسلامی است.

این امر از واضحات تاریخ است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحلیل‌های نادرست اروپاييان از وضعیت منطقه، گفت: آن‌ها برای ادامه حیات سیاسی خود دست به این اقدامات ناشیانه می‌زنند. اروپایی‌ها تحلیل درستی از وقایع تاریخی ندارند و همیشه دچار اشتباه خطای راهبردی و تحلیلی می‌شوند.

عزیزی در خاتمه تأکید کرد: جزایر سه گانه جز تاریخ و عضو لاینفک ایران اسلامی است. هر کس که خلاف این امر را مطرح ‌کند، درک درستی از تاریخ و جغرافیای ایران ندارد. آن‌ها برای منافع اقتصادی خود هر از گاهی صحبت‌هایی در رابطه با جزایر می‌کنند. اعتنایی به این اظهارات خلاف واقع نداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار