۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

میزان ترانزیت خارجی در بندر بوشهر به یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تُن رسید

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه در ۱۰ سال تا بهمن سال قبل ۲۷۴ هزار تن ترانزیت خارجی در بندر بوشهر انجام شده است گفت: از بهمن ماه سال قبل تا شهریور ماه امسال میزان ترانزیت خارجی در بندر بوشهر به یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تن رسید.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۶

میزان ترانزیت خارجی در بندر بوشهر به یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تُن رسید

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، اکبر پورات در بازدید از پارکینگ تانکر و تریلر‌های سوخت مازوت در جزیره نگین و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: ساماندهی تانکر‌های سوخت و خدمات رفاهی و ایجاد کمپ و استراحتگاه در منطقه ویژه و جزیره نگین برای رانندگان از اولویت‌های استان خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین توسعه پارکینگ‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم مخازن سوخت در مجتمع بندری نگین، برای انتقال همه تانکر‌ها به آن محل برای تخلیه و بارگیری از دیگر اقدامات در دست انجام است.

وی افزود: ایجاد فرصت در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های نفتی در مجتمع بندری نگین از جمله اهداف استان است که زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از دو هزار و ۱۲۳ نفر فراهم خواهد کرد.

پورات گفت: باید از ظرفیت‌های پایانه حمل‌و‌نقل استان و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای افزایش و بهره‌وری از زیرساخت‌های ایجاد شده استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت نفت، استانداری بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی و در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از سال ۱۴۰۲ تاکنون تانکر‌های ترانزیت حامل نفت کوره از مرز باشماق و پرویز خان وارد کشور شده و مواد نفتی را برای ترانزیت خارجی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شهرستان بوشهر منتقل و در کشتی‌های نفت‌کش تخلیه کنند و همین امر باعث رشد بیش از چهار برابری مجموع عملکرد ۱۰ سال گذشته در زمینه ترانزیت خارجی شده است.

وی یادآوری کرد: از سال ۱۳۹۲ تا دیماه سال قبل به مقدار ۲۷۴ هزار تن ترانزیت خارجی و از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ تا شهریور ماه امسال به مقدار یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تن ترانزیت خارجی از طریق بندر بوشهر با ۵۵ شناور صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار