۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

اجرای عملیات اطفای حریق و اجرای تمرین عکس‌برداری هوایی در رزمایش آیونز

در ادامه برگزاری رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ یگان‌های شناور و پروازی شرکت کننده در این رزمایش عملیات اطفاء حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۴

اجرای عملیات اطفای حریق و اجرای تمرین عکس‌برداری هوایی در رزمایش آیونز

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، دریادار دوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی و فاز دریایی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX 2024) یگان‌های شناور و پروازی شرکت کننده در این رزمایش براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفاء حریق و نجات کارکنان شناور آسیب دیده و مهار لکه نفتی را تمرین کردند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حادثه شده، ابتدا منطقه عملیات توسط یگان های شرکت کنندگان مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس شناورها و بالگرد ها برای اجرای عملیات اطفا حریق اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ اضافه کرد: نیروهای شرکت کننده در رزمایش، نسبت به اجرای عملیات اطفا حریق نفت کش سانحه دیده اقدام کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان، بنگلادش و هند که در ناو جماران حضور داشتند از نزدیک بر مراحل مختلف این رزمایش نظارت داشته و دیگر اعضای آیونز به صورت ارتباط تصویری و بر خط در این رزمایش شرکت داشتند.

یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ همچنین تمرین عکسبرداری هوایی (Photo Ex) و اجرای صورت‌بندی و آرایش‌های تاکتیکی را با موفقیت انجام دادند.

بر اساس این گزارش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴، یگان‌های شناور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، فدراتیو روسیه و عمان تمرین عکسبرداری هوایی(Photo Ex) و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

وی گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند رزمایش مرکب دریایی آیونز را برای افزایش سطح آمادگی و هماهنگی طراحی و با محوریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند به اجرا گذاشته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار