۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

اعتراض مالکان کشتی‌های فله خشک به کاهش سن بازرسی بندری این ناوگان

انجمن بین‌المللی مالکان کشتی‌های فله با کاهش سن کشتی‌های فله خشک از ۱۴ سال به ۱۰ سال، که قرار است از ۳۱ مارس ۲۰۲۵ اجرا شود، مخالفت کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۰

اعتراض مالکان کشتی‌های فله خشک به کاهش سن بازرسی بندری این ناوگان

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری ترید ویندز، شرکت RightShip که در حوزه ایمنی جهانی، پایداری، و مسئولیت اجتماعی فعالیت دارد و وظیفه بازرسی کشتی‌های فله‌بر را برای اجاره‌کنندگان اصلی برعهده دارد، هفته گذشته اعلام کرد محدودیت سنی برای بازرسی سالانه کشتی‌ها را از ۱۴ سال به ۱۰ سال کاهش می‌دهد. این محدودیت سنی جدید به مرور زمان اعمال خواهد شد و از ۳۱ مارس ۲۰۲۵ میلادی از ۱۴ به ۱۲ سال و در سال ۲۰۲۶ میلادی از ۱۲ به ۱۰ سال کاهش خواهد یافت.

بر‌اساس این گزارش، انجمن بین‌المللی مالکان کشتی فله خشک (Intercargo) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم بدون مشورت قبلی با مالکان و مدیران فله‌برها، یعنی افرادی که تحت تأثیر مستقیم چنین تغییراتی قرار خواهند گرفت، اتخاذ شده است. آنها معتقدند که تصمیمات عملیاتی قابل توجهی مانند کاهش محدودیت سنی برای بازرسی باید شامل نظرات همه ذینفعان مربوطه باشد.

Intercargo در بیانیه خود به چالش‌های عملیاتی قابل توجهی اشاره کرده که با کاهش سن کشتی‌ها، ناوگان فله و دریانوردان، که در حال حاضر با حجم کاری فزاینده‌ای مواجه هستند، روبه‌رو خواهند شد. این سازمان از شرکت RightShip می‌خواهد تا در جدول زمانی اجرای این تصمیم تجدید نظر کند، به‌ویژه که شرایط بازرسی فعلی تنها دو سال پیش معرفی شده است.

آنها تأخیر در اعمال محدودیت سنی جدید را مفید می‌دانند تا اپراتورهای کشتی و دریانوردان فرصت کافی برای تطبیق با الزامات جدید داشته باشند و بتوانند استانداردهای بالای ایمنی و کارایی را که برای صنعت کشتیرانی ضروری است، رعایت کنند.

شرکت RightShip هفته گذشته اعلام کرد که این تصمیم پس از یک سال مشاوره بازار گرفته شده و دلیل آن را خطرات ناشی از پیری کشتی‌ها به دلیل افزایش سن متوسط کشتی‌های فله خشک ذکر کرد. بازه سنی RightShip برای بازرسی کشتی‌های فله خشک آخرین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌روزرسانی شد که از ۱۸ سال به ۱۴ سال برای کشتی‌های بیش از ۸۰۰۰ DWT کاهش یافت.

شایان ذکر است که انجمن بین‌المللی مالکان کشتی فله خشک (Intercargo) نمایندگی بیش از ۲۵۰ شرکت حمل‌و‌نقل فله خشک را در ۳۰ کشور جهان برعهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار