۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

توسعه دریا محور، اصل توسعه گلستان است

استاندار گلستان گفت: توسعه دریا محور اصل توسعه استان گلستان است و ما به دنبال توسعه دریا محور هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۴

توسعه دریا محور، اصل توسعه گلستان است

 

به گزارش مانا، دکتر علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: موضوع اشتغال یک مسئله مهم و دارای اولویت است.

وی ادامه داد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای هزینه منابع مالی در استان باید به سمت اشتغالزایی وآموزش مبتنی بر اشتغال باشد کما اینکه در سه سال گذشته نیز سعی شده در همین مسیر حرکت کنیم که اثبات آن کاهش نرخ بیکاری استان اعلام شده توسط مرکز آمار ایران است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که بخش خصوصی نیز با آن روبرو است بکارگیری نیروی کار توانمند و متخصص است، از این رو می‌طلبد کارخانه‌ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز در تربیت نیروی کار ماهر در کنار نهاد‌های دولتی قرار بگیرند تا بتوانیم در مسیر اشتغالزای هدفمند بهتر حرکت کنیم.

زنگانه تاکید کرد: نگاه مهم ما اشتغال اقشار آسیب‌پذیر و توانمند کردن این قشر از جامعه است که به طور قطع با توانمندی این افراد و ایجاد شغل برای آنها، شاهد کاهش افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای موجود در سواحل استان گفت: موضوع توسعه دریامحور یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم و مجموعه مدیریتی در استان بوده و خواهد بود.

استاندار گلستان تصریح کرد: باید بپذیریم توسعه دریا محور یکی از ستون‌های پیشرفت و موتور محرکه استان گلستان در مسائل اشتغال و اقتصاد است.

زنگانه بیان کرد: در استان گلستان به دنبال توسعه دریامحور هستیم و شورای برنامه‌ریزی استان گلستان نیز مکلف است توسعه دریا محور و موضوع اقتصاد دریامحور را تا عملیاتی شدن و حصول نتیجه پیگیری کند.

وی اضافه کرد: موضوع گردشگری دریا نیز یکی از مباحث توسعه دریامحور است و انتظار داریم دستگاه‌های متولی به خصوص میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این امر جدی‌تر از گذشته وارد عمل شود.

استاندار گلستان با اشاره به انتقادات غیرکارشناسی درخصوص لایروبی خلیج گرگان، تصریح کرد: اگر لایروبی خلیج گرگان انجام نمی‌‎شد، چیزی از خلیج باقی نمی‌ماند و زندگی در شمال کشور با سختی بسیار جدی همراه می‌شد.

زنگانه بیان کرد: ستاد ساماندهی دریا یک مرجع قانونی است و هرچه سریعتر این ستاد باید طی یک هفته آینده تشکیل شود.

وی افزود: ساماندهی شناور‌ها در سواحل گلستان با اداره‌کل بنادر و کشتیرانی استان گلستان است و همه دستگاه‌ها باید بر تکلیف قانونی خود حول محور این اداره کل عمل کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت آبزی‌پروری در گلستان بیان کرد: خوشبختانه در‌حوزه آبزی‌پروری اتفاقات خوبی در این دوره اتفاق افتاده و در آینده نیز به امید پروردگار شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

زنگانه بیان کرد: آبزی‌پروری شیلات در استان گلستان جزء اولویت‌ها و یکی از زنجیره‌های پر اهمیت ارزش استان گلستان است و به طر قطع اهیمت این موضوع در آینده بیش از پیش مشخص خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار