۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

آغاز ساخت شهرک مولد شیلات استان بوشهر در ۸۵۰ هکتار

عملیات اجرایی شهرک مولد شیلات استان بوشهر در زمینی به مساحت ۸۵۰ هکتار در سواحل تنگستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۵

آغاز ساخت شهرک مولد شیلات استان بوشهر در ۸۵۰ هکتار

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک مولد کشاورزی دلیران اظهار داشت: در دهه‌های قبل، نحوه واگذاری اراضی پرورش میگو به متقاضیان، غیر‌کارشناسی بود و بعضاً ۲۰۰ هکتار و حتی یک‌هزار هکتار به یک نفر واگذار می‌شد و از هر هکتار هم حداکثر ۳.۵ تُن میگو تولید می‌شد.

استاندار بوشهر افزود: در دولت سیزدهم، مطالعات زیادی برای افزایش بهره‌وری از مزارع پرورش میگو انجام شد و با همکاری قرارگاه امام حسن (ع)، واحد‌های پرورش ماهی و میگو کوچک سطح با روش‌های متراکم و فوق متراکم اجرایی و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه با این روش، سالانه دو تا سه بار برداشت میگو در هر مزرعه انجام می‌شود و میزان برداشت در واحد سطح، چند برابر است تصریح کرد: ایجاد شهرک مولد کشاورزی در راستای بهره‌وری بیشتر از اراضی استان است و مزیت ارزشمند این شهرک نیز، زندگی و کار توأمان و کنار هم است.

محمدی‌زاده افزود: با راه‌اندازی شهرک مولد کشاورزی، به جای اینکه یک‌هزار هکتار زمین به پنج نفر واگذار شود، صد‌ها نفر منتفع می‌شوند و گروه‌های چند نفره در قالب تعاونی در کنار همدیگر فعالیت می‌کنند.

استاندار بوشهر از ایجاد چهار هزار فرصت شغلی جدید در شهرک مولد کشاورزی تنگستان خبر داد و خاطر نشان کرد: دو هزار واحد کوچک پرورش میگو که هر واحد حداقل دو فرصت شغلی ایجاد می‌کند در این شهرک پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: از هر واحد پرورش میگو، سالانه ۱۰ تا ۱۲ تن میگو تولید می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: ایجاد این شهرک در راستای توسعه سیاست‌های دریا محور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امیدوارم موجبات رضایت خاطر مردم را فراهم کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار