۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
مدیرکل هواشناسی هرمزگان:

شرق خلیج‌فارس با وزش باد‌های شدید مواج می‌شود/ شناور‌های سبک از تردد در خلیج فارس خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی برای وضعیت دریایی تا پایان روز سه‌شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۲

شرق خلیج‌فارس با وزش باد‌های شدید مواج می‌شود/ شناور‌های سبک از تردد در خلیج فارس خودداری کنند

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی شماره ۲۶ توسط این اداره‌کل، اظهار کرد: از امروز تا فردا سه‌شنبه، ناپایداری دریایی در مناطق دریایی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر امروز وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست، افزود: از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا ۲۴ مهر، آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با شرایط جدید، بیشینه سرعت باد بویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

رنجبر گفت: در این مدت توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کرده و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

وی همچنین ادامه داد: در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به افزایش سرعت باد در سواحل و جزایر، وقوع گرد و غبار، کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود و در ارتفاعات استان رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار