۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

خواب‌های بدی برای هندورابی دیده‌اند/ کشور در برداشت از دریا دچار طمع شده است

نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح‌هایی خبر داد که در سال‌های اخیر در هندورابی اجرا شده و گفت: در این سفر متوجه شدم که خواب‌هایی برای هندورابی دیده شده که به زودی آن را بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۳

خواب‌های بدی برای هندورابی دیده‌اند/ کشور در برداشت از دریا دچار طمع شده است

به گزارش مانا از هرمزگان، سمیه رفیعی طی سفر به جزیره کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به زیستگاه‌های مصنوعی ایجاد شده در کیش اظهار کرد: زیستگاه‌های مرجانی در دنیا به عنوان شاخصه سلامت و پاکی دریا شمرده می‌شود و با فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه دریا اتفاق افتاده متأسفانه این زیستگاه‌ها در معرض تخریب و آسیب قرار گرفته است.
وی با تقدیر از فعالیت‌های مؤثر و مثبت در جزیره کیش در زمینه حفظ و نگهداری و احیاء مرجان‌ها افزود: در چند سال گذشته حوزه محیط زیست با فعالیت‌هایی که با تکیه بر توان و دانش داخلی، بومی و یافته‌هایی که در کیش به دست آمده است توانسته ضمن محافظت از این گونه سخت نسبت به احیا، بازسازی و تولید مجدد آن توفیق یابد.
رفیعی تأکید کرد: امروز فعالیت‌های انجام شده در حوزه احیاء مرجان‌ها در کیش مثال زدنی است.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح، برنامه‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای که در جزیره هندورابی در سال‌های اخیر صورت گرفته است نیز تصریح کرد: در این سفر متوجه شدم که برای هندورابی خواب‌هایی دیده شده که به محض بازگشت به تهران مسئولان امر را در جریان قرار داده و حتماً طرح‌هایی را که بی‌سر و صدا هم در حال اجرا بوده بررسی کرده و از متولیان امر درخواست پاسخگویی خواهیم کرد.
رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه فعالیت‌های دریا محور و بهره‌مندی پایدار از دریا توضیح داد: در مجلس یازدهم نسبت به این موضوع نظارت و ورود پیدا کردیم که متأسفانه طمع فوق‌العاده‌ای که نسبت به برداشت از دریا وجود داشت موجب آسیب‌های فراوانی به منابع  و ذخایر آبزی شده است.
وی همچنین با تصریح بر اینکه عملکرد نامناسب سازمان شیلات ایران به عنوان متولی اصلی صید و بهره برداری آبزیان کشور در مجلس در دستور کار تحقیق و تفحص قرار دارد افزود: به محض شروع دوباره صحن این تحقیق و تفحص انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار