۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

هشدار دریایی به شناور‌ها در هرمزگان؛ خلیج‌فارس توفانی می‌شود/ سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: از بامداد فردا، خلیج‌فارس به شدت مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۱

هشدار دریایی به شناور‌ها در هرمزگان؛ خلیج‌فارس توفانی می‌شود/ سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: ظهر امروز هشدار سطح نارنجی برای جزایر استان صادر شده و بر‌اساس داده‌های هواشناسی، خلیج‌فارس به شدت مواج خواهد شد.  

وی افزود: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در روز‌های آینده، احتمال خسارت و مخاطرات دریایی را افزایش می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: بر همین اساس، در ۲۴ ساعت آینده شاهد وزش شدید باد در برخی جزایر استان به ویژه جزیره کیش خواهیم بود.

وی افزود: محدوده سرعت باد جنوب شرقی در جزیره کیش در ۲۴ ساعت آینده تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و احتمال وارد شدن خسارت به دلیل وزش تند باد لحظه‌ای وجود دارد.

رنجبر تاکید کرد:  توصیه می‌کنیم طی این مدت شناور‌های سبک تردد نداشته باشند و تفریحات دریایی نیز لغو شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی، وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان به ویژه در جزایر کیش، قشم، لاوان و لارک از ظهر پنجشنبه ۱۲ مهرماه نامساعد شده و هشدار نارنجی دریایی صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدت اعتبار این هشدار نارنجی تا ظهر شنبه ۱۴ مهرماه است، تصریح کرد: در مدت یاد شده شرایط نامناسب دریایی با توجه به وزش باد‌های شمال غربی تا نزدیک به ۵۰ کیلومتر (محدوده ۵۰ نات) بر ساعت و احتمال افزایش طول موج ۱۲۰ سانتی متر (۷ پا) در خلیج فارس به ویژه در جزیره قشم، کیش، لاوان و لارک وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تور‌های صیادی و اتخاذ تدابیر ویژه برای قفس ماهی‌های دریایی، افزود: تدابیر لازم برای تردد شناور‌ها در خلیج فارس اتخاذ شود و همچنین در مدت یاد شده از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل اجتناب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار