۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

منشاء بسیاری از جنگ‌های امروز دسترسی به دریا است/ تاکید رهبری درباره «مکران» در راستای اهمیت قدرت دریایی است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: منشاء بسیاری از جنگ‌های امروز دسترسی به دریا است و یکی از اهداف اصلی جنگ روس‌ها بر علیه اوکراین، بسته شدن راه اوکراین به دریا است.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۸

منشاء بسیاری از جنگ‌های امروز دسترسی به دریا است/ تاکید رهبری درباره «مکران» در راستای اهمیت قدرت دریایی است

 

به گزارش مانا از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی منهای قدرت دریایی معنا ندارد و امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نقش دریا در تمدن‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: منشاء بسیاری از جنگ‌های امروز دسترسی به دریا است و یکی از اهداف اصلی جنگ روس‌ها بر علیه اوکراین، بسته شدن راه اوکراین به دریا است؛ چراکه در صورت محصور کردن اوکراین به خشکی امکان قدرت‌نمایی بر علیه روسیه امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره فعالیت‌های نداجا در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس مسیر امنی برای کشور از سوی نیروی دریایی ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس را کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: شاید در خصوص نقش نداجا در دفاع مقدس کم‌تر حرف زده شود؛ چرا‌که این نیروی راهبردی در همان ابتدای کار قدرت خود را تثبیت کرد و صدمات سنگینی به نیروی دریایی عراق وارد کرد و دریا را تحت قدرت خود قرار داد.

وی، با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی، قدرت دریایی است، گفت: تمدن نوین اسلامی منهای قدرت دریایی معنا ندارد و امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: در تفکر بسیاری از حاکمان در طول تاریخ ایران، استفاده از ظرفیت‌های دریایی مطرح نبوده است، اما رهبر انقلاب از ابتدای فعالیت، نیروی دریایی را یکی از مولفه‌های مهم قدرت دانستند و نداجا را یکی از نیرو‌های راهبردی در تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به این نکته که سواحل مکران و سایر تاکیدات رهبر انقلاب (حفظه‌الله) در راستای اهمیت قدرت دریایی کشور تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) همواره نگاه ویژه‌ای به دریا‌ها دارند و باید با شتاب متناسب با مورد انتظار رهبر معظم انقلاب پیش رفت و آینده کشور را باید به عنوان یک کشور دریایی ترسیم کرد.

وی اعزام ناوگروه‌های متعدد و حضور مقتدرانه و مستمر نداجا در آب‌های فراسرزمینی قابل قدردانی دانست و گفت: حضور نداجا در آب‌های بین‌المللی پیامد‌های استراتژیکی بسیار مثبتی به همراه داشته و باید توجه کرد که چه اقدامات و تلاش‌های گسترده‌ای در طول سالیان برای تحقق این امر به کار گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تأکید بر اهمیت توجه به خانواده کارکنان فعال در نداجا، تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که نیرو‌های نظامی مستقر در هرمزگان و خانواده‌های آنها احساس نگرانی نداشته باشند؛ چرا‌که آرامش حاکم بر خانواده به صورت مستقیم با روحیه نیرو‌های فعال در میدان در ارتباط است.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این دیدار، با اشاره به اهتمام نیروی دریایی ارتش در راستای سیادت دریایی و تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان، گفت: هم اکنون ناوگروه ۹۹  نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه درگیر خلیج عدن و دریای سرخ، حضور فعال و امنیت آفرین دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار