۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

کاهش تعداد کشتی‌های غیر‌فعال کانتینری در ۹ ماه ۲۰۲۴

تعداد کشتی‌های کانتینری بیکار تجاری در ناوگان کشتیرانی کانتینری جهانی به ۵۸ فروند با ظرفیت ۴۴۳۸۱ teu از بین ۱۵۶۵۴۸ فروند کشتی رسید که نیم درصد از این ناوگان را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۶

کاهش تعداد کشتی‌های غیر فعال کانتینری در ۹ ماه ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا مؤسسه آلفا لاینر در گزارش هفتگی خود اعلام کرد کاهش تعداد کشتی‌های بیکار تجاری در  نیمه اول سپتامبر به ۱۲ فروند رسید که نیم درصد این ناوگان را تشکیل می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۴میلادی، ۱۲ فروند کشتی با ظرفیت ۵۵۵۷۲ teu پس از تعمیر به ناوگان فعال کشتیرانی کانتینری ملحق شدند که همین موضوع باعث شد از تعداد ناوگان غیر‌فعال کاسته شود.

در ادامه این گزارش آمده است کاهش تعداد کشتی‌های غیر‌فعال در ۹ ماه سال ۲۰۲۴میلادی  برای دومین بار از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون است.

در این راستا به کار‌گیری کشتی‌های کوچک و متوسط در ناوگان کانتینری با توجه به بالا بودن تقاضا باعث شده از میزان کشتی‌های غیر‌فعال کاسته شود.

بر‌اساس تحلیل آلفا‌لاینر در حالی ناوگان غیر‌فعال کانتینری ارقام کاهشی را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۲.۴ درصد ناوگان کانتینری جهان به عنوان ناوگان بیکار شناخته می‌شدند.

ظرفیت کشتی‌هایی که در ناوگان غیر‌فعال حضور دارند شامل کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰۰۰، ۵۱۰۰، ۶۵۰۰ و ۷۵۰۰ و ظرفیت یکی از آنها ۱۸۰۰۰ teu است.

در پایان این گزارش آمده است ظرفیت کلی کشتی‌های غیرفعال کانتینری در حال حاضر ۴۴۳۸۱ teu است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار