۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

هزینه بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ دو برابر شد

هزینه بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ از اوایل سپتامبر، بیش از دو برابر شده است که نشان‌دهنده افزایش خطرات ناشی از حملات به کشتی‌ها توسط شبه نظامیان حوثی یمن است.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۵

هزینه بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ دو برابر شد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز، حق بیمه کشتی‌هایی که در دریای سرخ تردد می‌کنند، پس از حوادثی مانند حمله به نفت‌کش یونانی Sounion، از ۰.۷ درصد به ۲ درصد از ارزش کشتی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در یک‌صد و پنجاهمین کنفرانس سالانه اتحادیه بین‌المللی بیمه دریایی (IUMI)، ایلیا تساکیریس، مدیرعامل چند شرکت بیمه دریایی و رئیس کمیته Ocean Hull IUMI، طی سخنانی گفت که در مورد کشتی‌هایی که به مناطق پرخطر تردد می‌کنند، بیمه‌کنندگان بسیار محتاط هستند. تجارب گذشته در مناطق بحران و درگیری، به ویژه در اطراف دریای سرخ، نقش بیشتری در ارزیابی ریسک ایفا می‌کند. تحریم‌ها و فشار‌های ژئوپلیتیکی، پروسه بیمه کشتی‌ها را پیچیده‌تر کرده است. به همین دلیل، شرکت‌های بیمه دریایی مجبورند نسبت به تأمین هزینه‌ها حساس باشند که این کار افزایش حق بیمه‌ها را در پی دارد. اما متأسفانه مالکان، با دید مثبت به موضوع بالارفتن حق بیمه کشتی در مناطق بحرانی توجهی نشان نمی‌دهند و با افزایش نرخ‌ها مخالف هستند که این موضوع معضل جدیدی را برای بیمه‌گران و بیمه‌گذاران ایجاد می‌کند.

لوئیز نویل، تحلیلگر دریایی، نیز در این زمینه گفت که بسیاری از شرکت‌های بیمه کوچک‌تر، به‌طور فزاینده‌ای در ارائه پوشش‌های جنگی مردد هستند و برخی از آنها به‌طور کامل از پذیرش سیاست‌های افزایش نرخ‌ها خودداری می‌کنند.

دیوید اسمیت، رئیس بخش دریایی در کارگزار بیمه McGill and Partners، نیز تأکید کرد که این اولین بار است که مشاهده می‌شود شرکت‌های بیمه به سادگی از ارائه گزارش‌های سود و زیان خودداری می‌کنند. این روند نشان‌دهنده احتیاط گسترده‌تری در میان شرکت‌های بیمه است که در مورد کشتی‌هایی که هدف احتمالی حملات تلقی می‌شوند، حساس‌تر باشند.

در پایان گزارش رویترز آمده است، در حالی که برخی پوشش‌های بیمه‌ای برای کشتی‌ها همچنان در دسترس هستند، افزایش هزینه‌ها و گزینه‌های محدود، چالش‌های مهمی برای مالکان کشتی ایجاد می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار