۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

راه اندازی یارد جدید هوشمند کشتی‌سازی در سنگاپور

یک شرکت فنّاوری سنگاپوری یارد جدید هوشمند کشتی‌سازی را با استفاده از انواع فنّاوری‌های نوین، مبتنی بر هوش مصنوعی و زیر ساخت متکی بر 5G راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۵

راه اندازی یارد جدید هوشمند کشتی‌سازی در سنگاپور

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مارین لینک، به گفته یکی از مسئولان شرکت فنّاوری Singapore Technologies Engineering، این یارد کشتی‌سازی در منطقه Gul Road سنگاپور قرار دارد.

بر اساس این گزارش، یارد هوشمند Gul Yard در فوریه ۲۰۲۳ میلادی به مبلغ ۷۴ میلیون دلار خریداری شده تا با یارد Tuas Yard جایگزین شود.

مساحت یارد Gul Yard دو برابر یارد Tuas Yard است که برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر طراحی شده است و شرکت ST Engineering می‌تواند در این یارد پروژه‌های جدید مانند انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی، کشتی‌های پشتیبانی فراساحل برای صنعت نفت و گاز و فعالیت‌های مربوط به تعمیر و ارتقاء کشتی‌ها را انجام دهد.

بر‌اساس این گزارش، این مسئول خاطرنشان کرد: سیستم مدیریت یکپارچه و حیاط اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ST Engineering قادر است بر کل فرآیند تعمیر کشتی نظارت داشته باشد. همچنین می‌تواند زمان واقعی برای برنامه‌ریزی، ردیابی وضعیت پروژه، پیش‌بینی تأخیر‌های احتمالی، و پیش‌بینی نیاز‌های ظرفیت آینده را انجام دهد.

همچنین تعمیر و نگهداری و نظارت بر شرایط، الگوریتم‌های تعمیر و نگهداری پیش‌بینی شده برای جلوگیری از خرابی برنامه‌ریزی نشده با تشخیص علائم اولیه خرابی تجهیزات از ویژگی‌های دیگر این یارد است؛ همچنین سیستم مانیتورینگ در سراسر کارخانه کشتی‌سازی برای نظارت بر تجهیزات و کشتی‌ها در زمان واقعی نصب شده است.

بر این اساس، دوقلو‌های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌ها، تولید کپی مجازی از کشتی‌ها برای شبیه‌سازی، آزمایش و نظارت در طول مراحل طراحی و عملیاتی، ردیابی و تشخیص عملکرد در زمان واقعی از طریق یکپارچه‌سازی دوقلو‌های دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی برای تصمیم‌گیری در تولید و نگهداری، و نظارت بر فرآیند در سراسر یارد و کشتی از جمله ویژگی‌های دیگر این یارد است.

از سوی دیگر، زیرساخت ۵G اتصال سیمی و بی‌سیم فراگیر، سریع، قابل اعتماد و با سرعت بالا را ارائه می‌دهد که از اتوماسیون پیشرفته، تجزیه و تحلیل داده‌های با سرعت بالا و بهره‌وری عملیاتی پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

این مسئول تأکید کرد: شرکت ST Engineering با استفاده از ربات ایمنی و نظارت AGIL خطرات احتمالی را شناسایی کرده و با استفاده از سیستم کاهش خطر خودکار آن را برطرف می‌کند. همچنین برای نظارت بر مناطق خطرناک و اطمینان از ایمنی کارگران از پهپاد استفاده خواهد کرد. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل خودکار برای حمل‌ونقل، کاهش حجم کاری خدمه و افزایش کارایی استفاده خواهد شد. با کمک سیستم ردیابی هوشمند، از جمله ساعت‌های هوشمند و کلاه ایمنی هوشمند، پرسنل نظارت و عملیاتی می‌کنند.

وی در پایان گفت: وسایل نقلیه خودکار AGV باعث کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌شوند. انتقال انرژی پاک شامل استفاده از منابع انرژی پاک مانند آمونیاک، هیدروژن و سوخت‌های زیستی تا سال ۲۰۳۴ میلادی و در عین حال گسترش استفاده از انرژی خورشیدی است. همچنین بهینه کردن منابع شامل دسته‌بندی و بازیافت کارآمد ضایعات برای به حداقل رساندن ضایعات خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار