۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

هند با ایجاد مگاپارک کشتی‌سازی، در مسیر فتح بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری

هند با احداث مگاپارک‌های کشتی‌سازی در سواحل غربی و شرقی تا سال ۲۰۳۰، بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری صنعت کشتی‌سازی جهانی را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۳

هند با ایجاد مگاپارک کشتی‌سازی، در مسیر فتح بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز، سارباناندا سونووال، وزیر امور بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند، اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی دو مگا‌پارک کشتی‌سازی عملیاتی راه‌اندازی کند که این پروژه بخشی از صنعت کشتی‌سازی جهانی را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، هدف فوری مرکز دریانوردی هند ایجاد چهار مگا‌پارک کشتی‌سازی است که ایالت‌های گجرات، ماهاراشترا، اودیشا و آندرا پرادش به عنوان مکان‌های مناسب برای این پروژه در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود که تا سال ۲۰۳۰ میلادی در سواحل غربی و شرقی هند یک پارک کشتی‌سازی عملیاتی خواهد بود. همچنین، این پارک‌ها به رشد صنایع جانبی و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک خواهند کرد و هزینه این پروژه‌ها احتمالاً از طریق مناقصه جهانی تأمین خواهد شد.

در پایان، این گزارش اشاره کرده است که این پروژه به طور قابل توجهی توانایی صنعت کشتی‌سازی هند را افزایش خواهد داد و امکان ساخت کشتی‌های بزرگتر با ظرفیت سه میلیون تُن در سال را در مقایسه با حداکثر ۱.۲۵ میلیون تُن فعلی فراهم می‌کند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار