۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

اجرای موفق رزمایش ارتقاء امنیت پایدار در آبراه راهبردی خورموسی

رزمایش مشترک حفظ و ارتقاء امنیت پایدار در آبراه راهبردی خورموسی با مشارکت نیرو‌های عملیاتی و شناور‌های خدماتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و پایگاه دریابانی ماهشهر با موفقیت برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۴

اجرای موفق رزمایش ارتقاء امنیت پایدار در آبراه راهبردی خورموسی

 

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان، این رزمایش در راستای اهداف سالانه سازمانی و برنامه‌ریز‌های انجام شده در حوزه امنیت دریایی و تسهیلات بندری (ISPS)، با هماهنگی و همکاری واحد‌های عملیات دریایی بندرامام خمینی و پایگاه دریابانی بندر ماهشهر رزمایش مشترکی با هدف حفظ و ارتقاء امنیت دریانوردی در آبراه استراتژیک خورموسی انجام شد.
در جریان این رزمایش، نیرو‌های عملیاتی توان و آمادگی خود در زمینه‌های شناسایی به موقع تهدیدات، سرعت واکنش، ارتباطات بین بخشی و همچنین وضعیت آماده به کاری تجهیزات در مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی در بخش دریانوردی را با اجرای موفق مراحل متعدد به نمایش گذاشتند.
خورموسی یکی از خور‌های خلیج‌فارس بوده و بندر امام خمینی در این خور استراتژیک واقع شده است.
بر‌اساس آمار رسمی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، سالانه بیش از یک هزار فروند انواع شناور و کشتی در آبراه خورموسی تردد دارند که ۴۵ درصد از شناور‌ها حامل کالای خطرناک هستند.
ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی ۶۰ میلیون تُن در سال است و دومین بندر عملیاتی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار