۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

سامانه‌های به‌روز مرزبانی، خلیج فارس را برای قاچاقچیان ناامن کرده است

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: اشرافیت اطلاعاتی و سامانه‌های به‌روز مرزبانی، خلیج فارس را به یک منطقه ناامن برای قاچاقچیان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۴

سامانه‌های به‌روز مرزبانی، خلیج فارس را برای قاچاقچیان ناامن کرده است

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار قاسم رضایی در بازدید از واحد‌های مرز دریایی بوشهر اظهار داشت: اشرافیت اطلاعاتی و سامانه‌های به‌روز مرزبانی، خلیج فارس را به یک منطقه ناامن برای قاچاقچیان تبدیل کرده است.
جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه ما در امنیت کامل مرکز خلیج همیشه فارس قرار داریم، گفت: ما در مرکز خلیج همیشه فارس هستیم، منطقه‌ای که امن است و این امنیت را در دو طرف خلیج فارس احساس می‌کنیم.
وی افزود: ملت‌های بزرگ شمال و جنوب خلیج فارس در تاریخ ارتباط تعریف شده‌ای را دارند و آنچه مدنظر ملت‌هاست وجود امنیت و آرامش در منطقه است. با وجود اینکه تجارت و تبادل کالا در منطقه سابقه دیرینه‌ای دارد بخشی از نیاز‌های کشور‌های جنوب خلیج فارس از جمله تولیدات کشاورزی و معادن از منطقه ایران تأمین می‌شود.  
سردار رضایی با بیان اینکه امنیت بسیار خوبی در منطقه خلیج فارس شاهد هستیم، افزود: وجود مرزبانان عزیز است که با اشرافیت اطلاعاتی و سامانه‌هایی که در اختیار دارند اجازه نخواهند داد افرادی در این منطقه ناامنی از جمله قاچاق ایجاد کنند.
جانشین فرمانده انتظامی کل کشور افزود: مرزبانان در مناطق چابهار، هرمزگان، بوشهر و حتی مرز‌های خوزستان حجم زیادی مواد مخدر که از کشور‌های همسایه بوده شناسایی و کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه به لنجداران عزیز ایرانی تسهیلات خوبی فراهم شده، افزود: شرایطی برای لنجداران آماده شده که به صورت قانونی تردد و تبادل کالا داشته باشند که شاهد رضایتمندی بسیاری از آنان هستیم که البته در صورت مشاهده کالای غیرمجاز به ویژه کالای ضدفرهنگی قطعاً بدون ترحم مدیریت و اعمال قانون خواهند شد.  
سردار رضایی از کالای داخلی حمایت کرد و گفت: ورود کالای غیرمجاز ضربه به تولید داخل می‌زند و آنچه که در کشور عزیزمان تولید می‌شود حق ورود به کشور را ندارد و قاچاق محسوب می‌شود و گمرک اجاز ترخیص را به آنان نخواهد داد.
 وی خاطرنشان کرد: در کشور ۸۷۵۵ کیلومتر مرز وجود دارد و با ۱۵ کشور همسایه هستیم و با وجود تبادل تجاری با اکثر کشور‌ها و پایانه‌های مرزی فعال، یکی از مشکلات جدی ما، ورود مواد مخدر سازمان‌یافته با حجم زیاد است که خوشبختانه با کمک اقدامات فنی و مؤثر مرزبانان ورود مواد مخدر به کشور به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده است و امیدواریم که برنامه‌های فتنه‌ای استکبار دشمنان را بیش از پیش خنثی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار