۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

خط کشتیرانی MSC در خرید کشتی‌های دستِ دوم رکورد زد

خط کشتیرانی MSC با خرید بی‌سابقه کشتی‌های دستِ دوم کانتینری به تعداد ۳۸۳ فروند توانسته موقعیت رتبه اولی خود را در بین شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری حفظ کند.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳

خط کشتیرانی MSC در خرید کشتی‌های دستِ دوم رکورد زد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از آلفالاینر، شرکت کشتیرانی MSC توانسته است با گسترش بی‌سابقه موقعیت خود را در صدر رده‌بندی اپراتور‌های خطی با ناوگانی شامل ۸۵۲ فروند کشتی که بیش از شش میلیون TEU ظرفیت دارد، حفظ کرده و نزدیک به ۲۰ درصد از سهم بازار خطوط لاینر را نمایندگی کند.

براساس این گزارش، در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی، برای اولین بار شرکت کشتیرانی MSC از خط کشتیرانی Maersk به عنوان اپراتور پیشرو خط کشتیرانی در جهان پیشی گرفت و در رتبه اول ۱۰۰ شرکت کانتینری برتر جهان قرار گرفت.

از آن زمان، MSC به گسترش ناوگان خود ادامه داد و فاصله خود در رتبه اول را نسبت به رتبه دوم، یعنی Maersk که تلاش می‌کند در بخش‌های غیر از کشتیرانی هم رشد کند، تا حد زیادی حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، در هفته‌های اخیر MSC دو کشتی دیگر از آلمان خریداری کرد که شامل کشتی CAPE FLINT با ظرفیت ۱,۴۴۰ TEU و JAN RITSCHER با ظرفیت ۲,۵۲۶ TEU است.

همچنین، چندین کشتی دستِ دوم در اندازه‌های متوسط، مانند کشتی EVER UNITY با ظرفیت ۵,۳۶۴ TEU و پنج کشتی کلاسیک پاناماکس با ظرفیت‌های بین ۴,۱۷۳ تا ۴,۷۱۳ TEU را خریداری کرده است.

در پایان گزارش آلفالاینر آمده است که MSC در مجموع ۳۸۳ کشتی کانتینری دستِ دوم را در چهار سال گذشته خریداری کرده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار