۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

توسعه دریامحور به تجدید ساختار و تحول بنیادی نیاز دارد/ ضرورت به کارگیری مشاوران بزرگ و استراتژیست دریایی در راهبرد اقتصاد دریاپایه

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بند ششم سیاست‌های توسعه دریامحور مبنی بر "تأمین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و ایجاد پشتوانه علمی، آموزشی و پژوهشی برای توسعه دریامحور و زیست بوم نوآوری و فنّاوری دریایی" تاکید کرد: با ساختار فعلی و حفظ موجود، هیچ اتفاقی در حوزه نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های دریایی و مشاغل وابسته به آن نخواهد افتاد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۵
توسعه دریامحور به تجدید ساختار و تحول بنیادی نیاز دارد/ ضرورت به کارگیری مشاوران بزرگ و استراتژیست دریایی در راهبرد اقتصاد دریاپایه
 
به گزارش مانا، علی‌ آقامحمدی در سلسله نشست‌های نقش سرمایه انسانی در توسعه دریامحور تأکید کرد: تغییر ساختار، تحول بنیادی و سازمان‌دهی مجدد برای رفع چالش‌ نیروی انسانی دریانورد، الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.
وی با بیان اینکه در ساختار جدید، همه کارها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد یک ساختار متعادل و متناسب با ضرورت‌های توسعه دریامحور، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز کشور است.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در راهبرد توسعه دریامحور به مشاور بزرگ و استراتژیست دریایی نیاز داریم، تأکید کرد: سازمان بنادرودریانوردی و به تبع آن دولت باید نقش حامی در تحقق اقتصاد دریاپایه را داشته باشد و تضامین لازم را فراهم کند.
آقامحمدی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص دریایی در صورت عدم حمایت و انگیزمندی لازم جذب بازارکار کشورهای همسایه خواهد شد، اظهار کرد: دریانورد متخصص باید با تکنولوژی نوین دریایی آشنا شود و به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
وی گفت: بر خلاف رویه موجود که بر استفاده و به کارگیری نیروی غیربومی و انتقال آن‌ها به سواحل و بنادر کشور تاکید دارد، توصیه می‌کنم جوانان و دانش‌آموزان کنگان، دیر، بندرعباس و نیروهای بومی را برای مشاغل دریایی دعوت به اشتغال کنید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران جهانی به توسعه بزرگ نیاز دارد، تاکید کرد: برای تحقق توسعه دریامحور و اقتصاد دریا، در گام اول باید بدانیم چه می‌خواهیم و در گام بعدی، لوازم و زمینه‌های اجرای آن را فراهم کنیم که ایجاد ساختار جدید و سازماندهی متناسب،  حلقه مفقود این راهبرد است.
به گفته آقا محمدی، باید پای مردم را این حوزه باز کنیم و در این مسیر باید به درستی از ظرفیت رسانه‌ها سود ببریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار