۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

اجباری شدن پنجره واحد دریایی از اول ژانویه ۲۰۲۴

بر‌اساس اعلام سازمان بین‌المللی دریانوردی از اول ژانویه ۲۰۲۴ پنجره واحد دریایی برای تبادل کلیه اطلاعات مورد نیاز حمل‌ونقل دریایی از طریق یگ درگاه آنلاین دیجیتالی تحت عنوان پنجره واحد دریایی اجباری می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۱۶

اجباری شدن پنجره واحد دریایی از اول ژانویه ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety4sea؛ بر‌اساس اعلام مسئولان IMO سیستم دیجیتالی جدید تحت عنوان Maritime Single Window امکان ارسال الکترونیکی کلیه اطلاعات مورد نیاز شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری و فراساحل، تانکر، مسافری، فله و ... را فراهم کرده و از طریق یک درگاه آنلاین تمامی کار‌های مربوط به ترخیص کالا را انجام می‌دهد. همچنین ورود و خروج کشتی‌ها، مدت زمان پهلوگیری و توقف کشتی‌ها در بندر و  تخلیه و بارگیری به صورت خودکار ثبت می‌شود.  

بر این اساس مراسم جلسه توجیهی و تست کاری این  سیستم از ۱۳ تا ۱۷ نوامبر توسط اداره دریایی و بندری سنگاپور MPA با حضور مقامات بین‌المللی سازمان  بنادر و دریانوردی و برخی کشور‌های عضو در بندر لوبیتو برگزار  شد.

در ادامه این گزارش آمده است «جولیان آبریل»، رئیس بخش تسهیلات IMO در جلسه توجیهی گفت: اجباری شدن پنجره واحد دریایی تمام مواردِ مربوط به الزامات کنوانسیون‌ها، ترافیک دریایی و تبادل اسناد از اول ژانویه به طور کلی برای تمام کشور‌ها اجباری خواهد شد.

«گاوین یئو»، معاون اداره بنادر سنگاپور MPA نیز در این زمینه گفت: این پروژه با هماهنگی IMO از سال ۲۰۱۹ میلادی در دست اجرا بود که قرار است از اول سال جاری میلادی به مرحله اجرا درآید؛ در این ارتباط کلیه تجهیزات مربوط به آن در بنادر و مراکز دریایی قابل دسترس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار