۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

توافق چین و روسیه برای افزایش تردد کشتی و ترانزیت کالا در مسیر دریای شمال

چین و روسیه توافق کردند تا پایان سل ۲۰۳۰ ترانزیت کالا از مسیر دریای شمال NSR را به ۵۰ میلیون تُن در سال برسانند.
کد خبر: ۹۷۳۱۱

توافق چین و روسیه برای افزایش تردد کشتی و ترانزیت کالا در مسیر دریای شمال

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت پورت نیوز اعلام کرد: «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه در سفر به چین در پنجمین همایش تجاری انرژی روسیه با اعلام این مطلب یاد‌آور شد: روسیه در بین صادر کنندگان LNG به چین رتبه ۴ را دارد که با افزایش ترانزیت از مسیر دریای شمال می‌تواند به اصلی‌ترین تأمین کننده قابل اعتماد گاز LNG چین تبدیل شود که در این ارتباط با در نظر گرفتن پروژه‌هایی که بین دو کشور در حال اجرا است تحقق این ایده‌ها دور از ذهن نیست.

وی همچنین بر گسترش همکاری روسیه و چین در بخش انرژی هسته‌ای، گاز LNG، توسعه ذخایر زغال سنگ و افزایش عرضه انرژی  تأکید کرد.

بر‌اساس این گزارش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در سومین مجمع بین‌المللی یک کمر‌بند یک جاده در چین از شرکای این کشور‌ها دعوت کرد تا فعالانه از استعداد‌های ترانزیتی مسیر دریای شمال استفاده کنند؛ زیرا مسیر دریای شمال شریان حمل‌و‌نقل یکپارچه روسیه در قطب شمال به شمار می‌رود که بخش اروپایی روسیه و رودخانه سیبری قابل کشتیرانی را با شرق دور به هم متصل می‌کند.

به گفته پوتین، دولت روسیه حدود ۱.۸ تریلیون روبل برای توسعه مسیر دریای شمال تأمین مالی کرده است.

در پایان این گزارش آمده است روسیه در نظر دارد حمل کالا از مسیر دریای شمال را در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۸۰ میلیون تُن در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱۵۰ میلیون تُن و در سال ۲۰۳۵ میلادی به ۲۲۰ میلیون تُن برساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار