۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

افزایش نرخ سوخت کشتی‌ها در سنگاپور و فجیره

قیمت سوخت کشتی‌ها با ادامه بحران روسیه و اوکراین برای اولین بار در بندر فجیره و سنگاپور به بیش از ۹۰۰ دلار در هر تُن رسید.
کد خبر: ۹۲۳۷۰

افزایش نرخ سوخت کشتی‌ها در سنگاپور و فجیره

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ قیمت سوخت کم سولفور کشتی در فجیره در تاریخ ۵ مارس به ۹۲۴ دلار در هر تُن و در مخازن ذخیره بانکرینگ سنگاپور ۹۰۰ دلار را پشت سر گذاشت و به طور میانگین  قیمت سوخت کشتی‌ها در مارس ۸۹۰ دلار بود.

بر اساس  گزارش مؤسسه Braemar ACM در حال حاضر قیمت گذاری بر روی انواع سوخت‌های کم سولفور برای کشتی‌ها با نوسان شدیدی مواجه شده است و از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون نسبت به نرخ سوخت سال ۲۰۲۱ حدود ۸۵ درصد بیشتر شده است.

"لاری جنسن" مدیر‌عامل شرکت مشاوره Vespucci Maritime در زمینۀ تأثیر بحران روسیه -اوکراین بر بازار سوخت کشتی‌ها گفت: افزایش سوخت کشتی‌ها بر هزینه و اجاره حمل انواع کشتی‌ها تاثیر وحشتناکی خواهد گذاشت برای مثال  شرکت‌های کشتیرانی کانتینری سالانه ۶۰ میلیون تُن سوخت مصرف می‌کنند و این بدان معنا است که مجموع هزینۀ سوخت کشتی‌های کانتینری جهان از ابتدای سال  تاکنون ۳۷ میلیون دلار در روز افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: این بحران پیش آمده کلیۀ فعل و انفعلات صنعت کشتیرانی را برهم خواهد زد که در صورت ادامه آن شاهد هرج ومرج در نرخ‌ها خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار