۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

کمبود کانتینر و افزایش نرخ کرایۀ حمل

کمبود کانتینر و افزایش نرخ کرایۀ حمل
کمبود کانتینر‌های ۴۰ فوتی منجر به افزایش نرخ‌های کرایۀ حمل در مسیر‌های تجاری رفت شده است.
کد خبر: ۸۸۱۸۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: از یک طرف تقاضای بسیار قوی کارگو در آسیا و از طرف دیگر کمبود فزایندۀ کانتینر‌های ۴۰ فوتی سبب شده است تا نرخ‌های کرایۀ حمل فوری برای صادرات چینی شیب تند صعودی را طی چند هفته اخیر درپیش گیرند. به طوری‌که شاخص کرایۀ حمل کانتینری شانگهای SCFI در روز جمعه به بالاترین سطح خود رسید. همچنین نرخ‌های کرایۀ حمل بین شانگهای و سنگاپور به طور چشمگیری افزایش یافته است و در هفتۀ گذشته تقریبا دو برابر شد.

این گزارش ادامه داد: در حال حاضر به دست آوردن کانتینر‌های خالی ۴۰ فوتی در چین تبدیل به یک اولویت برای خطوط کانتینری شده است، چرا‌که فرصت بهره گیری از نرخ‌های پُرسود در سفر‌های تجاری رفت را برای آنها فراهم می‌کند.

شایان ذکر است: میانگین نرخ‌های کرایۀ حمل فوری در مسیر رفت بین شانگهای و لس‌آنجلس با رسیدن به ۳۸۷۱ دلار برای هر feu بالاترین سطح را به نمایش گذاشت، در حالیکه حمل کردن همان کانتینر در مسیر برگشت از لس‌آنجلس به شانگهای تنها ۵۰۰ دلار برای هر feu محاسبه می‌شود. از دیدگاه خطوط، این روند به معنای درآمد ۶۶ دلار و ۵۳ سنت برای هر مایل دریایی برای سفر تجاری رفت و درآمد تنها هشت دلار و ۵۹ سنت برای سفر‌های برگشت است.

براساس داده‌های منتشر شده، فروش کشتی از زمان اوج گیری شیوع ویروس کووید ۱۹، به شدت افزایش یافته است. به طوری‌که ۱۸ فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU در سه ماه دوم ۲۰۲۰ فروخته شدند.  

این گزارش در پایان نوشت: شناور مگاماکس با سوخت LNG موسوم به CMA CGM JACQUES SAADE نخستین سفر دریایی خود از آسیا به اروپا را با رسیدن به بندر هامبورگ به اتمام رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار