۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

زنگ خطر در کشتیرانی اروپا به صدا درآمد

مدیر اتحادیه مالکان شناورهای اروپا (ECSA) به ماموران دولتی اروپا هشدار داد در صورتی که از صنعت کشتیرانی حمایت نکنند باید شاهد مرگ آن باشند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۱۱۴
زنگ خطر در کشتیرانی اروپا به صدا درآمدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مدیر اتحادیه مالکان شناورهای اروپا، پرچم های اروپا و صنعت کشتیرانی منطقه به اقداماتی جدی از سوی بروکسل نیاز دارد تا بتواند زنجیره دریایی را زنده نگه دارد و از سرنوشتی که کشتی سازان قاره های دیگر به دنبال غصب بازار از سوی آپ-استارت های آسیایی به آن دچار شدند، جلوگیری کند.
بر اساس این گزارش، مالک باتجربۀ یونانی بر این باور است که قدرتمند نگاه داشتن ناوگان منطقه نه تنها هدف اقتصاد کشورهای اروپایی است بلکه از جانب کانادا و اروپا نیز مورد توجه قرار می گیرد زیرا آنان نمی خواهند روزی چشم باز کنند و متوجه شوند که محصولاتشان با شناورهایی جابه جا می شود که اپراتوری، مالکیت و منابع انسانی آن از سوی رقبای اصلی تجاری آنان مانند چین و ژاپن مدیریت می شود.
در همین راستا، هیئت مدیره ECSA متشکل از 20 عضو که مجوز گرفتن تصمیماتی پیرامون تمام مسائل مربوط به حوزۀ کشتیرانی را دارند، گرد هم آمدند.
مدیر ECSA ضمن اشاره به سناریوی سیاسی حاضر از مالکان خواست تا اقدامات اولیه ثبت شده در دستور جلسه و مرتبط با مسائل کشتیرانی را در اولویت قرار دهند.
وی در ادامۀ این نشست گفت: زمانی که در اروپا و دیگر نقاط جهان سهامداران، سیاسیون، رگولاتورها، پارلمان اتحادیه اروپا، وزرا و ... در خصوص کشتیرانی صحبت به میان می آورند، روی سخن اصلی آنان مالکان هستند که زیر پرچم این صنعت فعالیت می کنند. من به شخصه تمایل ندارم مالکان را به عنوان عاملی بسیار کوچک در زنجیرۀ کشتیرانی درنظربگیرند در مقابل بر این باورم که ما باید به عنوان یک پایه محکم تجارتی فعالیت کنیم.
از این رو، وی بر اهمیت تفاوت شناورها در تجارت و به ویژه زمانی که صحبت رقابت ناوگان اروپا به میان می آید و مفهوم آن در صنعت کشتیرانی پررنگ می شود، تاکید کرد.نکته حائز اهمیت دیگر تفاوتی است که باید بین قوانین بین المللی و منطقه ای لحاظ شود.
در پایان این گزارش، مدیر اتحادیۀ مالکان شناورهای اروپا افزود: ما محکم و استوار در گوشه ای از قوانین پذیرفته شدۀ بین المللی ایستاده ایم اما متاسفانه این حالت در تمامی جنبه های کشتیرانی اتفاق نمی افتد. نمونه هایی در اروپا و آن سوی اقیانوس اطلس نیز هست که دولت ها و علاقه مندان محلی قوانین منطقه ای را اتخاذ می کنند و تاثیر آنها بر تجارت بین الملل مشهود است و به همین دلیل به دنبال راه هایی بین المللی برای مقابله با آنها هستیم تا کمتر شاهد افول صنعت کشتیرانی در اروپا باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار