۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

پشت پرده ورشکستگی کشتیرانی هانجین چه بود؟!

یک قانونگذار در سئول ادعا کرد: کشتیرانی هانجین ورشکست شد، چرا که حمایت کافی را از دستیار رئیس جمهور سابق کره جنوبی بعمل نیاورد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۰۰۶
پشت پرده ورشکستگی کشتیرانی هانجین چه بود؟!
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از لویدزلیست، یک قانونگذار مستقر در سئول ادعا کرد: دولت سابق کره جنوبی اجازه داد، کشتیرانی هانجین به ورطه فروپاشی سقوط کند، چرا که این کشتیرانی از همکاری کافی با شخص "چوی سون سیل" چهره اصلی در رسوایی سیاسی و دستیار  "پارک گئون های " رئیس جمهور سابق کشور، اجتناب کرده بود.
"جیانگ جای هو" در مراسم بررسی سالانه ای که از سوی انجمن ملی کره جنوبی برگزار شد، عنوان کرد: دولت پارک گئون های احیای کشتیرانی مرچنت هیوندایی این کشور را دستور کار قرار داد، علیرغم اینکه کشتیرانی هانجین در وضعیت بسیار امیدوارکننده تری قرار داشت.
وی در ادامه افزود: این اتفاق به این دلیل رخ داد که هانجین مورد علاقه "چوی سون سیل" نبود، کسی که گفته می شد، نقش مهمی در روند تصمیم گیری رئیس جمهور سابق و کابینه وی بر عهده داشته است.
در ادامه اظهارات جیانگ جای هو آمده است."چو یانگ هو" رئیس کشتیرانی هانجین از کمک و ابراز همکاری به چوی سون سیل خودداری کرد، به عبارت دیگر هانجین مانند دیگر شرکت های سرمایه گذاری که تحت کنترل این چهره سیاسی قرار داشتند، رفتار نکرد. به واقع، زمانی که شرایط مالی بین کشتیرانی هانجین و مرچنت هیوندایی را مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که کمک به کشتیرانی هانجین خیلی معقول تر و منطقی تر از مرچنت هیوندایی بوده است و از جنبه رقابت پذیری در صحنه جهانی نیز هانجین در وضعیت بهتری از مرچنت هیوندایی به لحاظ شهرت و حجم جابجایی قرار داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه "چوی سون سیل" و دستیارانش با اجازه دادن به ورشکستگی هانجین، فاجعه عظیمی را بر پیکره اقتصاد کره جنوبی وارد آوردند، گفت: این مسئله باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
در ادامه این گزارش آمده است: "چوی سون سیل" یک دوست قدیمی و دستیار رئیس جمهور سابق کره جنوبی، متهم به همکاری و مشارکت در سیاست گذاری و تصمیم گیری در زمان ریاست وی است. 
وی همچنین متهم به همکاری با پارک گئون های برای دادن رشوه به شرکت های مانند سامسونگ جهت حمایت از یک ادغام تجاری جنجالی نیز خوانده می شود.
ناگفته نماند، رسوایی فاش شده خشم عمومی را در سراسر کشور برانگیخت و تحقیقات رسمی در مورد  "پارک گئون های"، "چوی سون سیل" و چهرهای مرتبط با این دو نفر آغاز شد.
زمانی که در انجمن ملی، در مورد اظهارات"جیانگ جای هو" درباره نقش چوی سون سیل در ورشکستگی هانجین از "لی دونگ گول" رئیس جدید بانک توسعه کره KDB سوال شد، وی در پاسخ گفت: یک چیز عجیب و ابهام برانگیز در زمان تصمیم گیری دولت بین دو گزینه هانجین و مرچنت هیوندایی وجود دارد.
سخنگوی مستقر در سئول در بانک توسعه کره نیز به لویدزلیست گفت: تصمیم برای احیاء مرچنت هیوندایی به دنیال یک روند قانونی در همکاری نزدیک با کمیسیون خدمات مالی و دیگر بدنه های دولتی مرتبط اتخاذ شده است.
وی در آخر افزود: این بانک در حال حاضر تمامی تلاش خود را برای به حالت طبیعی برگرداندن کشتیرانی مرچنت هیوندایی به کار گرفته است و این سوالی است که ذهن را مشغول می کند!
ارسال نظرات
آخرین اخبار