۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

NITC سه نفتکش غول پیکر را اوراق می کند

در هفته گذشته، روند فعالیت اوراق سازی در بازار ضعیف تانکر شتاب بیشتری به خود گرفت، به گونه ای که دست کم چهار فروند نفتکش غول پیکر برای اوراق سازی فروخته شدند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۷۱۳
NITC سه نفتکش غول پیکر را اوراق می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا در هفته گذشته، روند فعالیت اوراق سازی در بازار ضعیف تانکر شتاب بیشتری به خود گرفت، به گونه ای که دست کم چهار فروند نفتکش غول پیکر به منظور اوراق سازی فروخته شدند، سه فروند از این شناورها تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران NITC قرار داشتند.
این گزارش ادامه داد: شرکت ملی نفتکش ایران NITC، نفتکش های غول پیکر نادین و مونا با ظرفیت 298 هزارDWT ( هردو ساخت سال 1996) را فروخته است. نفتکش غول پیکر نادین به ارزش 15 میلیون و 900 هزار دلار در سنگاپور و مونا به ارزش 16 میلیون و 300 هزار دلار در خورفکان امارات متحده عربی فروخته شدند.
سومین نفتکش غول پیکر موسوم به دریاکران با ظرفیت 298 هزار DWT (ساخت سال 1995) از سوی یک شرکت مرتبط با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس با 250 تن انبار سوخت فروخته شد، خبری از جزئیات مربوط به قیمت این معامله منتشر نشده است.
به گفته تریدویندز، دریاکران که اساسا برای ذخیره سازی به کارگرفته شده است، قبلا تحت مالکیت شرکت هنگ گنگ به نام Great Sparkle قرار داشته است.
افزون بر این، در سال جاری میلادی، شرکت ملی نفتکش ایران NITC نفتکش های غول پیکر Aura با ظرفیت 303 هزار DWT و Bright با ظرفیت 302 هزارDWT (هر دو ساخت سال 1993) را برای اوراق سازی فروخته است.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش 40 فروند نفتکش غول پیکر در اختیار دارد، نوشت: هنوز چهار فروند نفتکش غول پیکر ساخت قبل از سال 2000 در ناوگان NITC دیده می شود.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز یک فروند تانکر افراماکس با ظرفیت 163 هزارDWT موسوم به رامتین( ساخت سال 1992) با 250 تن انبار سوخت را در بندرعباس فروخت، خبری مربوط به جزئیات این معامله نیز منتشر نشده است.
در ادامه این گزارش چنین آمده است: شرکت کشتیرانی نفتکش ( Maran Tankers Management ("MTM از گروه کشتیرانی Angelicoussis نیز تانکر موسوم به Maran Lyra با ظرفیت 286 هزارDWT ساخت سال 1995 در سنگاپور را با 600 تن انبار سوخت برای اوراق سازی به فروش رسانده است.
این گزارش در پایان نوشت: در بخش فله، آژانس تجارت اماراتETA دبی یک فروند فله بر موسوم به Yugalraj( ساخت سال 1993) با ظرفیت 74 هزارDWT را برای اوراق سازی در بنگلادش به ارزش چهار میلیون و 500 هزار فروخته است.
برچسب ها: اوراق NITC فروش نفتکش
ارسال نظرات
آخرین اخبار