۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

کشتیرانی کاسکو، OOIL هنگ کنگ را خریداری می کند

شرکت کشتیرانی کاسکو چین سهام شرکت کشتیرانی OOIL هنگ کنگ را خریداری می کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۸۶۸
کشتیرانی کاسکو، OOIL هنگ کنگ را خریداری می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال شایعات معامله خرید سهام OOIL از سوی کشتیرانی کاسکو از ماه ژانویۀ سال جاری میلادی تاکنون، این شرکت چینی از خرید سهام OOIL هنگ کنگ به ارزش شش میلیارد و 300 میلیون دلار خبر داد.
بر اساس این گزارش، شرکت ادغام شدۀ دولتی چین 90.1 درصد از سهام شرکت خط حمل و نقل کانتینری هنگ کنگ موسوم به OOIL را خریداری می کند.
بر همین اساس،9.9 درصد از سهام باقی مانده خط کانتینری هنگ کنگ را اپراتور بندری موسوم به گروه بین المللی بندر شانگهای (SIPG)، خریداری می کند.
خط کانتینری OOIL در مجموع با دارا بودن 429 میلیون و 950 هزار و 088 سهم نشان می دهد که 68.7 درصد آن از طریق سرمایه گذاری ها بدست آمده است.
کشتیرانی کاسکو در شانگهای و هلدینگ کشتیرانی کاسکو در هنگ کنگ در بیانیه ای مشترک در خصوص خرید سهام OOIL گفتند: هلدینگ های کشتیرانی کاسکو معتقدند که خرید سهام OOIL موجب هم افزایی خطوط کشتیرانی کاسکو و OOIL می شود، سوددهی را افزایش می دهد و رشد پایدار بلند مدت را به همراه خواهد داشت.
در ادامه این بیانیه و به موجب تکمیل خرید سهام OOIL از سوی کشتیرانی کاسکو اشاره شده است که خطوط ادغام شدۀ کشتیرانی کاسکو و OOIL هنگ کنگ به یکی از شرکت های بزرگ حمل و نقل کانتینری در دنیا تبدیل خواهد شد که بیش از 400 فروند شناور دارد و ظرفیت آن با احتساب سفارش های جدید به دو میلیون و 900 هزار TEU می رسد.
بر همین اساس، آلفالاینر نوشت: ادغام این دو شرکت (کاسکوی چین با OOCL هنگ کنگ) موجب تامین 11.6 درصد از سهم بازار جهانی می شود که به عنوان سومین خط بزرگ حمل و نقل کانتینری خواهد درخشید و دو میلیون و 420 هزار TEU کانتینر را جابه جا می کند. در حال حاضر کشتیرانی کاسکو با سهم 8.4 درصدی در بازار جهانی چهارمین شرکت برتر حمل و نقل کانتینری و OOCL هنگ کنگ با سهم 3.2 درصدی در جایگاه هفتم برترین ها ایستاده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار