۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

رکورد زنی جابه جایی بار در کانال پاناما ادامه دارد

برای سومین ماه متوالی، کانال پاناما توانست رکود جدیدی در جابه جایی بار به ثبت رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۹۲۴
رکورد زنی جابه جایی بار در کانال پاناما ادامه دارد
به گزارش گروه بین الملل مانا، کانال پاناما توانست در ماه فوریه سال جاری میلادی با جابه جایی روزانه یک میلیون و 18هزار تن بار و در مجموع  ترانزیت یک هزار و 180 فروند شناور از آبراههای جدید ( توسعه یافته) و قدیمی، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
این گزارش ادامه داد: رکورد ثبت شده جابه جایی روزانه بار در ماه ژانویه سال جاری میلادی یک میلیون و 16 هزار تن بوده است. 
ماه فوریه سال جاری میلادی سومین ماه متوالی پس از ماه دسامبر 2016 و ژانویه 2017 است که رکورد جدید جابه جایی بار در کانال پاناما اعلام می شود. 
به عبارت دیگر، رکورد جابه جایی بار بر حسب تناژ در ماه دسامبر سال 2016 و ژانویه 2017 به ترتیب رقم 35 میلیون و 400 هزار تن و 36 میلیون و 100 هزار تن گزارش شده است.
لازم به ذکر است، پیش از گشایش کانال توسعه یافتۀ پاناما، آخرین رکورد تناژ ثبت شده ماهانه مربوط به جابه جایی بار با ظرفیت 30 میلیون و 40 هزار تن در ماه اکتبر سال 2014 است. 
هشت ماه پس از افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما ترانزیت شناورهای نئوپاناماکس به بیش از 850 فروند رسیده و ترانزیت بیش از 53 درصد کشتی های کانتینری با استفاده از کانال مذکور انجام می گیرد.
این گزارش در پایان نوشت در ماه آوریل سال جاری میلادی، کانال پاناما پذیرای نخستین کشتی کروز نئوپاناماکس با قابلیت حمل بیش از چهار هزار مسافر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار