۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

افت جابجایی کانتینری بنادرآمریکادرپی فروپاشی هانجین

به دنبال ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، حجم جابجایی کانتینری بنادرساحل غربی آمریکا افت کرده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۵۵۰
افت جابجایی کانتینری بنادرآمریکادرپی فروپاشی هانجینبه گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال ورشکستگی بزرگترین خط کانتینری کره جنوبی حجم جابجایی کانتینری ماه سپتامبرسال جاری میلادی در بنادرلانگ بیچ و Oakland ساحل غربی آمریکا به ترتیب با روند کاهشی 16.6 و پنج درصد همراه بوده است.
بر اساس این گزارش، در ماه گذشته، بندرلانگ بیچ شاهد جابجایی 546.805 TEU بود، به طوری که بخش واردات و صادرات در بندر مذکور به ترتیب کاهش 15 و 4.2 درصدی را نشان داد.
ناگفته نماند در مدت مشابه، بندر Oakland در حدود 187.540 TEU را جابجا کرد، به طوری که جابجایی صادرات کانتینری شده با رسیدن به 76.365 TEU افزایش 10 درصدی و واردات کارگو با رسیدن به 70.307 TEU افت 4.2 درصدی را به نمایش گذاشت.
علیرغم اینکه در مجموع  نه ماه نخست سال جاری میلادی حجم جابجایی کارگو بندر لانگ بیچ 4.6 درصد کاهش یافت، بندر Oakland افزایش 3.5 درصدی جابجایی کانتینری را در مدت مشابه تجربه کرد.
مقامات بندرلانگ بیچ کاهش افت تعداد کانتینرهای جابجا شده در ماه سپتامبرسال جاری میلادی را منسوب به کاهش پهلوگیری شناورهای هانجین و همچنین عدم حضورکانتینرهای هانجین بر روی شناورهای اعضای دیگر ائتلاف موسوم به CKYHE، دانستند.
این گزارش ادامه داد: شناورHanjin Seattle با ظرفیت 8.500 TEU در 18 اکتبر سال جاری میلادی در ترمینال T-136بندر لانگ بیچ پهلو خواهد گرفت.
شایان ذکر است، کانتینرهای کشتیرانی هانجین کره جنوبی تا پیش از ورشکستگی بیش از 12 درصد از کل حجم جابجایی کانتینری بندرلانگ بیچ را پوشش می دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار