۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

پایش و بازرسی ۲۶۰۰ شناور صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از اجرای طرح پایش و بازرسی ۲ هزار و ۶۱۴ فروند شناور صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۷۳

پایش و بازرسی ۲۶۰۰ شناور صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

 

مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: طرح پایش شناور‌های صیادی توسط پنج پایگاه حفاظت از منابع آبزی شیلات خوزستان با هدف برخورد با شناور‌های متخلف اجرایی شد.     
وی گفت: در جریان این طرح، شش فروند شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: از شناور‌های توقیف شده ۷۰۵ کیلوگرم ماهی و میگو، ۱۰ طاقه تور گوشگیر، ۱۴ عدد لنگر، سه دستگاه ترال لنج و قایق کشف و ضبط شد.
سوری بر تداوم برخورد قانونی با شناور‌های متخلف صیادی با هدف حفظ منابع و ذخایر آبزیان درآب‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد.
به گزارش مانا، سنگینی ناوگان، فعالیت شناور‌ها و قایق‌های غیرمجاز و فاقد پروانه صیادی، استفاده از روش‌های غیرقانونی صید، ورود شناور‌های بیگانه به صیدگاه‌های داخلی، صید در فصول ممنوعه و استفاده از شوکر‌های الکتریکی برای صید و قاچاق آبزیان دریایی به کشور‌های همسایه از چالش‌های صید و صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس است.
سالانه حدود ۵۰ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید می‌شود که این میزان صید هرساله به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان رو کاهش است.
برخی از گونه‌های آبزیان همچون زبیدی و شوریده به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان و صید بی رویه و خارج فصل در معرض انقراض قطعی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار