۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

جذب بیش از ۳۰ هزار میلیارد آورده سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از جذب بیش از ۳۰ هزار میلیارد آورده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۷۲

جذب بیش از ۳۰ هزار میلیارد آورده سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر

 

محمد شکیبی نسب در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و به ویژه شهید آیت الله رئیسی و همراهان اظهار کرد: با توجه به معیشت بیش از ۷۰ درصد ساحل نشینان خلیج فارس در استان بوشهر از راه دریا و دریانوردی در سه سال اخیر پروژه‌های مهمی در بنادر استان با رویکرد رونق اقتصادی و توسعه افتتاح و یا عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های راهبردی استان بوشهر توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین است که با به ثمر نشستن پیگیری‌های ۱۰ ساله مجوز محیط زیست ۲۳۶ هکتار از اراضی این مجتمع دریافت شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر ۷.۵ میلیون تن است که با اتمام طرح‌های زیرساختی جزیره نگین این میزان به بیش از ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و با یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که فاز نخست آن به طول ۴.۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

شکیبی نسب بیان کرد: در بخش زیرساختی در دو مرحله در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مجتمع بندری اختصاص یافته و اکنون طرح‌های آب و برق‌رسانی و محصورسازی مجتمع بندری نگین با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است.

وی افزود: در سایه اقدامات انجام شده تفاهمنامه با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین منعقد شده و اکنون نیز تفاهمنامه‌های جدیدی در آستانه عقد قرار داد هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پهن کردن فرش قرمز برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مهم‌ترین دستاورد‌های تیم مدیریتی این اداره کل است که این مهم در مجتمع بندری نگین به طرز محسوسی به چشم می‌خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار