۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

افتتاح بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریال پروژه شیلاتی در هرمزگان/ بهره‌برداری از طرح پرورش ماهی در قفس و ماهی خاویاری

مدیرکل شیلات هرمزگان از افتتاح ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲۰۸ میلیارد ریال در این استان، طی هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۶۹

افتتاح بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریال پروژه شیلاتی در هرمزگان/ بهره‌برداری از طرح پرورش ماهی در قفس و ماهی خاویاری

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد توفیقات و دست آورد‌های خوبی برای مردم استان و ملت ایران بوده‌ایم، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، امسال شاهد پیشرفت چشمگیری در مجموعه‌های شیلاتی هرمزگان از جمله پروژه‌های آبزی پروری، صید و صیادی، عمرانی، تولیدی و سرمایه‌گذاری بوده‌ایم.

بارانی با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این حوزه، افزود: در هفته دولت سال جاری شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های شیلاتی در شهرستان‌های قشم، بندرلنگه وسیریک هستیم.

وی از بهره برداری ۲۸۰۰ تن طرح پرورش ماهی در قفس در قالب چهار طرح خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۸۵ نفر در شهرستان‌های قشم و بندر لنگه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: بهره برداری از دو مرکز ۵۰ میلیون قطعه‌ای تکثیر میگو با اعتباری بالغ بر ۹۰۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر در شهرستان‌های سیریک و بندرلنگه جزو دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری است.

بارانی تصریح کرد: یک طرح پرورش ماهی خاویاری ۵۰ تنی نیز، با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ نفر، در لیست پروژه‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت سال جاری قرار دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه در مجموع این پروژه‌ها، ۱۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است، گفت: امسال شاهد توسعه و تکمیل موج‌شکن مردمی مسن و موج شکن مردمی شیب‌دراز در شهرستان قشم هستیم.

بارانی بیان کرد: ساماندهی مرکز تخلیه صید چاهو شرقی در حوزه صید و صیادی استان هرمزگان نیز، جزو پروژه‌های آماده افتتاح طی هفته دولت سال جاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار