۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

توقیف ۲۲ قایق و لنج صیادی متخلف در سواحل استان بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر با اشاره به توقیف ۲۲ قایق و لنج بدون هویت و متخلف در زمینه صید و صیادی در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر گفت: از این شناور‌ها بیش از ۷ تن آبزیان صید شده و انواع تجهیزات صیادی کشف شد.
کد خبر: ۹۹۹۶۵

 

توقیف ۲۲ قایق و لنج صیادی متخلف در سواحل استان بوشهر
سرهنگ عبدالکریم غلامی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با تأکید بر مبارزه با صید غیرمجاز  و ممنوعه ترال در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر اظهار داشت: هدف و وظیفه ذاتی یگان حفاظت منابع آبزیان مبارزه با صید غیرمجاز به خصوص صید مخرب ترال در خلیج‌فارس است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر تصریح کرد: این یگان همواره به دنبال افزایش رضایت جامعه صیادان قانونمند بوده و در برخورد با متخلفین صیادی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی توقیف ۲۲ قایق و لنج متخلف در عرصه صید ترال را در ۵ ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۵ ماه نخست امسال هفت فروند موتور لنج صیادی متخلف و بدون هویت شناسایی و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر از توقیف ۱۶ فروند قایق بدون هویت در خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد: در مجموع این این شناور‌ها بیش از ۷.۸ تن انواع آبزیان صید شده کشف شد.

غلامی کشف ۸۱۲ عدد قلاب تکی، ۸۰۵ کیلوگرم کوسه ماهی، ۵۰ کیلوگرم میگو سرتیز، هفت هزار و ۳۹ کیلوگرم ماهی را مورد اشاره قرار داد و افزود: از ۲۲ شناور توقیف شده ۱۰۶ رشته تور ترال، ۳۲ جفت تخته صید ترال لنج و قایق، چهار طاقه تور گوشگیر، سه عدد دیرک ترال، سه دستگاه وینچ ترال و ۱۲۰ رشته قلاب لانگ لاین کشف شد.

وی اضافه کرد: پرونده تخلفات برای لنج‌ها و قایق‌های توقیفی تشکیل و برای سیر سایر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان بوشهر ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر امدادرسانی به جامعه صیادی خلیج‌فارس را از دیگر فعالیت‌های این یگان حفاظت شیلات اعلام و از خدمات‌رسانی به یک ملوان با مسمومیت شدید در دریا خبر داد و گفت: عوامل این یگان پس از دریافت خبری مبنی بر مسمومیت شدید یک نفر ملوان در حدود ۳۰ مایلی بندر امام حسن دیلم سریعاً به دریا اعزام شدند.

غلامی ادامه داد: یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر برای امدادرسانی به فرد بیمار، با وجود مواج بودن خلیج‌فارس،   شرجی بالا و گرمای طاقت‌فرسا با یک فروند گلف جفت موتور ۲۰۰ اسب بخار به منطقه مورد نظر اعزام شدند و فرد مورد نظر را سریعاً به اسکله صیادی گناوه منتقل کردند.

وی با بیان اینکه این فرد به درمانگاه اعزام و بقیه مراحل درمانی انجام شد یادآور شد: این یگان همواره در هنگام وقوع اتفاقات و حوادث دریایی در هر شرایط جوی به امدادرسانی به جامعه صیادی خواهند پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار