۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

رشد ۸۷ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در پایانه‌های نفتی بندر امام خمینی با تسهیل فرآیند‌ها و بهره‌گیری صاحبان کالا از مزیت‌ها و قابلیت‌های این مجتمع بزرگ بندری در چهار ماهه نخست سال جاری ۸۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۹۹۹۴۶

رشد ۸۷ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در بندر امام

 

به گزارش خبرنگار مانا، داوود چگنی با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و ۶۵۱ هزار تن کالا توسط ۷۹ فروند کشتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
وی در ادامه افزود: بیشترین میزان عملکرد ماهانه طی بازه زمانی یاد شده در خرداد ماه سال جاری با  ثبت تخلیه و بارگیری  نزدیک به ۵۰۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی رخ داد.
چگنی تصریح کرد: پنج پست اسکله به عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته است که از این تعداد دو پست اسکله تخصصی نفتی با نزدیک به ۹۰ درصد، بیشترین ضریب اشغال اسکله‌های بندر را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان با بیان اینکه ۱۰ پایانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به فعالیت‌های انبارش، تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری مشغول به کار هستند، رایزنی و جذب صاحبان کالای جدید در حوزه کالا‌های مذکور را از اهم دلایل رونق این حوزه عنوان کرد.
چگنی انجام عملیات حمل دو طرفه کابوتاژ - صادرات، پذیرش محصولات جدید نفتی، اصلاح خطوط لوله‌ها، سیستم پمپاژ سایت‌ها و مناسب‌سازی ساختار پایانه‌ها برای افزایش توان تخلیه و بارگیری را از مهم‌ترین اقدامات این حوزه عنوان کرد.
وی از رشد قابل ملاحظه رویه‌های گمرکی از قبیل ترانزیت، صادرات، واردات و کابوتاژ فرآورده‌های نفتی در چهار ماهه نخست سال جاری خبرداد که نشان از تسهیل فرآیند‌ها و توجه روزافزون صاحبان کالا به مزیت‌ها و قابلیت‌های بندر امام خمینی دارد.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان حفظ و ارتقاء ایمنی را زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های حوزه فرآورده‌های نفتی عنوان و خاطر نشان کرد: تجهیز اکثر پایانه‌ها به سیستم اطفاء حریق فوم و گاز (F&G) و انجام بازرسی‌های سالانه تجهیزات ایمنی، ایجاد امکان جابه‌جایی محموله بین پایانه‌های نفتی در صورت وقوع شرایط اضطراری، اصلاح سیستم اطفاء حریق کریدور مشترک نفتی، انجام تعمیرات و نگهداری دوره‌ای و منظم تمامی تجهیزات عملیاتی و ایمنی پایانه‌های نفتی و تجهیز  سایت‌های اختصاصی به سیستم پکیج تصفیه فاضلاب را از اهم اقدامات برجسته ایمنی در این حوزه عنوان کرد.
بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی واقع شده و به لحاظ عملیات بندری، دومین بندر فعال کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی حدود ۶۰ میلیون تُن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار