۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

پیش بینی تولید ۱۳۵۰۰ تُن ماهی در دریا‌های کشور

مجری طرح پرورش ماهی در دریا با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۳ تن انواع ماهیان در دریا تولید شدند، گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولید ماهی در دریا امسال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تُن برسد.
کد خبر: ۹۹۹۴۴

پیش بینی تولید ۱۳۵۰۰ تُن ماهی در دریا‌های کشور

 

محمد رنگرز جدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه سالیانه صنعت پرورش ماهی در دریا، اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۳ تن انواع ماهیان در دریا تولید شدند که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تُن برسد.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا در خصوص گونه‌هایی که دریا‌های کشور پرورش داده می‌شوند، بیان داشت: در آب‌های دریای خزر گونه قزل آلای رنگین کمان و در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گونه‌های سوف دریایی (سی باس آسیایی)، شانک (سی بریم اروپایی) و صبیتی (به صورت محدود)  پرورش داده می‌شود.

وی اشاره به فعالیت ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دریا طی چند سال اخیر از راه اندازی ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا خبر داد و گفت: این مزارع  با استقرار ۸۶ قفس جدید در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر ایجاد شده اند که در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با این ۳۰ مزرعه جدید، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.

رنگرزجدی در ادامه گفته‌های خود در خصوص میزان ذخیره سازی در مزارع پرورش ماهی در دریا، تصریح کرد: بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۵۶ قفس دریایی طی فصل پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود از صدور ۳۰۲  فقره پروانه تاسیس مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا در خلیج فارس و دریای عمان با ظرفیت تولید ۲۳۶ هزار و ۵۵۰ تُن خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین ۳۳ فقره پروانه بهره برداری مزرعه پرورش ماهی در دیا با ظرفیت تولید ۴۱ هزار و ۶۰۰ تن در هفت استان ساحلی کشور صادر شده است.

رنگرزجدی با اشاره به تشکیل کارگروه فرعی تدوین و تهیه پیش نویس استاندارد ملی سازه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، این اقدام را  گامی مهم در این صنعت اعلام کرد و بیان داشت: آینده روشنی برای صنعت پرورش ماهی در قفس پیش بینی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار