۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

معرفی تمدن شمال خلیج فارس با تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان گفت: با تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، تابلو فرهنگی تمدن شمال خلیج‌فارس را به رخ همگان خواهیم کشید.
کد خبر: ۹۹۹۲۸

معرفی تمدن شمال خلیج فارس با تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی

 

به گزارش مانا، فریدون فعالی، مشاور قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در آیین افتتاح رسمی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی هرمزگان هدف از تشکیل این انجمن را ایجاد زمینه مشارکت خیرین در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.

وی افزود: مشارکت خیرین به‌منظور جلب و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی برای حفظ، مرمت و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی، میراث طبیعی ثبت‌شده، و نیز تأسیس موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی تاریخی، از دیگر اهداف این انجمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از توان و تجربیات فنی صاحب‌نظران، ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، تأمین هزینه‌های مرمت و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها در دستور کار این انجمن قرار دارد.

فعالی افزود: حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی وظیفه تمامی مردم است و این مسئولیت تنها به عهده وزارت میراث‌فرهنگی نیست. تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی برای مشارکت مردم در حفظ مواریث فرهنگی ضروری است.

مشاور قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: از انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان‌ها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و پس از آن، مدیریت را به دست اعضای انجمن خواهیم سپرد.

 محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، بیان کرد که اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی افراد تأثیرگذاری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند و ارتباط تنگاتنگی بین دولت و بدنه اجتماعی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: انجمن می‌تواند کمک بزرگی برای حفظ و احیاء آثار تاریخی استان باشد، چراکه هرگاه کارها، به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر، به دست مردم سپرده شد، موفق‌تر و مطلوب‌تر انجام می‌شود.

محسنی تأکید کرد: امید داریم با تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، تابلو فرهنگی تمدن شمال خلیج‌فارس را به نمایش بگذاریم.

در پایان مراسم، اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان هرمزگان احکام خود را دریافت کردند و به‌استناد حکم علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کشور، محمد محسنی به مدت دو سال به‌عنوان رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان هرمزگان منصوب شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار