۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

خلیج فارس در محدوده هرمزگان تا دوشنبه توفانی است

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از بعدازظهر امروز – شنبه تا پایان دوشنبه هفته جاری، شاهد وزش باد نسبتاً شدید در دریای عمان و شرق تنگه هرمز خواهیم بود که موجب توفانی شدن دریا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۹۴

خلیج فارس در محدوده هرمزگان تا دوشنبه توفانی است

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس در خصوص پیش‌بینی وضعیت شرایط جوی در هفته جاری، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حاصل از داده‌های هواشناسی، این اداره‌کل هشدار هواشناسی دریایی شماره ۲۲ سطح نارنجی را صادر کرده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا از بعداز ظهر امروز – شنبه ۲۷ مردادماه تا پایان دوشنبه ۲۹ مردادماه، افزود: بر این اساس، دریای عمان و شرق تنگه هرمز با تأکید بر جاسک، سیریک، کوهستک، کلاهی، قشم، هرمز، هنگام و لارک در روز‌های شنبه تا دوشنبه وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی را تجربه می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مدت، سرعت وزش باد در مناطق یاد شده به ۴۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و همچنین، شاهد افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر (شش پا)، به ویژه در ساعات صبح تا ظهر و ساعات پایانی شب خواهیم بود.

رنجبر بیان کرد: خلیج‌فارس و غرب جزیره لاوان و جزیره کیش نیز در روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ مردادماه)، با وزش باد نسبتا شدید شمال غربی در خلیج‌فارس و افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر همراه خواهد بود.

گفتنی است، از صبح امروز نیز تردد‌های مسافری دریایی در مرکز استان هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار