۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

سرمایه‌گذاری ۱.۶۲ میلیارد دلاری ترکیه در السالوادور

هلدینگ ترکیه‌ای Yilport حدود ۱.۶۲ میلیارد دلار برای توسعه و بهره برداری از دو بندر السالوادور سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر: ۹۹۸۹۲

سرمایه‌گذاری ۱.۶۲ میلیارد دلاری ترکیه در السالوادور

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مارین لینک؛ رئیس جمهور السالوادور در این زمینه گفت: این سرمایه گذاری در راستای طرح گسترده ما برای احیای اقتصاد کشور صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش شرکت Yilport که بنادری در گواتمالا، اکوادور، پرو و ​​اروپا را نیز اداره می‌کند قرار است تا سه برابر ظرفیت Acajutla، بزرگترین بندر السالوادور سرمایه گذاری کند؛ همچنین در بندر overhaul La Union، بندری در شرق این کشور که از سال ۲۰۰۸ میلادی ایجاد شده است، سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گفته رئیس جمهور السالوادور باید قبل از باز شدن بندر، کار لایروبی انجام شود تا کشتی‌های بزرگتر و سنگین‌تر بتوانند وارد این بنادر شوند.

در ادامه این گزارش آمده است Yilport و کمیسیون اجرایی بندر السالوادور (CEPA) به طور مشترک این دو بندر را تحت انحصار ۵۰ ساله اداره خواهند کرد.

اوایل سال جاری، Yilport پیشنهاد توافق ۱۰۰ ساله را برای توسعه و اداره این دو بندر اعلام کرده بود، اما براساس قانون السالوادور فقط امتیازات مشترک تا ۴۰ سال مجاز است.  

هنوز مشخص نیست که آیا این قانون اصلاح خواهد شد تا به Yilport اجازه دهد تا بنادر را به مدت ۵۰ سال تحت توافقنامه جدید اداره کند یا خیر.

ارسال نظرات
آخرین اخبار