۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

کاهش ساعات ادارات در شهر‌های ساحلی خوزستان به دلیل موج گرمای شدید

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان گفت: ساعات کار اداری در شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ مرداد) به علت شدت گرمای نفسگیر کاهش یافت.
کد خبر: ۹۹۸۸۲

کاهش ساعات ادارات در شهر‌های ساحلی خوزستان به دلیل موج گرمای شدید

محمد خانچی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ساعت کار اداری در همه شهر‌های ساحلی خوزستان از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود، ولی واحد‌های درمانی و آتش نشانی و خدمات اورژانسی محدودیت کاری نخواهند داشت.
وی گفت: بخش عملیاتی بنادر خوزستان به خصوص بندر امام خمینی که نقش مهمی در تأمین نیاز‌های اساسی کشور دارد همچنان فعال بوده و تعطیلی نخواهند داشت.
خانچی با اشاره به هشدار سطح قرمز گرما در مناطق ساحلی خوزستان در روز‌های شنبه و یکشنبه، از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست مصرف برق خود را مدیریت کنند تا با افزایش تاب‌آوری شبکه توزیع برق، با قطعی برق روبه‌رو نشوند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی از تداوم گرمای خرماپزان و وزش باد گرم که سبب احساس بیشتر گرما دارد حکایت می‌کند.
محمد سبزه زاری افزود: با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر در شهر‌های ساحلی خوزستان قابل انتظار است.
وی گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس و نوار ساحلی خوزستان به علت وزش باد شدید، متلاطم و مواج است و انتظار می‌رود ارتفاع موج تا ۲.۵ متر نیز برسد.
سبزه زاری افزود: مناطق آبراهی خوزستان نیز تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی توفانی است و احتمال آسیب رسیدن به تأسیسات ساحلی، پاره شدن تور‌های صیادی و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی در اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.
در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و اداری در شهر‌های ساحلی خوزستان خواست تمهیدات لازم را به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به‌خصوص آتش‌سوزی مراتع و حریق در تجهیزات توزیع برق به کار گیرند.
بنا به اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، مراکز درمانی در مناطق ساحلی خوزستان برای پذیرش بیماران مبتلا به گرمازدگی به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود.

گرما و شرجی آزاردهنده در مناطق ساحلی خوزستان تا نیمه نخست آذر ماه با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار