۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر خبر داد و گفت: با تکمیل اسکله و زیرساخت‌ها در مجتمع نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر دو برابر می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۶۵

توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی‌نسب  با اشاره به وضعیت اجرای طرح توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر اظهار داشت: مجتمع بندری نگین به‌عنوان پسکرانه بندر بوشهر است و طرح‌های مهمی در عرصه ساخت اسکله، پایانه‌های تخصصی و زیرساخت‌های مختلف راهسازی، برق‌رسانی و آبرسانی طراحی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع بندری نگین بوشهر، نقشی پیشران و بسیار تاثیرگذاری در فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد خاطرنشان کرد: در مجتمع بندری نگین بوشهر طرح‌های مختلفی طراحی شده که کمتر از ۵۰ درصد از کل پروژه‌های ۹۴۰۰ متری معادل ۴۲۰۰ متر آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر احداث جاده و پل دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر را یکی از این طرح‌ها برشمرد و تصریح کرد: راه دسترسی و پل مجتمع بندری نگین بوشهر با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در دستورکار قرار گرفته است.

شکیبی نسب پیشرفت فیزیکی راه و پل دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر را ۸۵ درصد دانست و ادامه داد: پل فلزی این مجتمع بندری با ۱۷۴ متر طول در حال نصب و ۴۲۰۰ متر این مسیر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال یک کیلومتر دیگر از محور راه مواصلاتی جاده دسترسی به مجتمع بندر نگین بوشهر افتتاح و کامل مسیر نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تأکید بر اینکه مجتمع بندری نگین نقش پیشران و بسیار کلیدی در فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد، عنوان کرد: مجتمع بندری نگین موجب کاهش بار ترافیکی خودرو‌های سنگین از شهر بوشهر به بندر می‌شود و در جذب سرمایه بخش خصوصی و مشارکت فعالان اقتصادی اثر ویژه‌ای دارد.

شکیبی‌نسب از اجرایی شدن حوزه تأسیسات زیربنایی در بخش عملیات اجرایی آسفالت با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در مجتمع بندری نگین بوشهر خبر داد و بیان کرد: در حوزه برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است و اکنون در مرحله انتخاب مشاور و تهیه اسناد مناقصه این طرح هستیم و عملیات اجرایی برق‌رسانی مجتمع بندری نگین در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

وی به پروژه آبرسانی به مجتمع بندری نگین پرداخت و خاطرنشان کرد: عملیات پروژه آبرسانی به مجتمع بندری نگین نیز با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر احداث ۴ پست اسکله در بندر دیر با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها برشمرد و اضافه کرد: این طرح تا دهه فجر امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

شکیبی‌نسب احداث ساختمان عملیات بندری شهرستان دیر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: این طرح تا پایان سال جاری تکمیل و افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار