۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷

صادرات ۳۱۵ هزار تن کالای غیرنفتی از بندر کیش/ افزایش ۹۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: ۷۴۴ TEU کانتینر در بندر جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۲.۷ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۹۸۳۱

صادرات ۳۱۵ هزار تن کالای غیرنفتی از بندر کیش/ افزایش ۹۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مهدی امامدادی با اشاره به عملکرد چهار ماهه بندر کیش، اظهار کرد: از مجموع عملیات انجام شده در سطح بندر کیش ۴۲۷ هزارو ۴۸۲ تن مربوط به کالا‌های غیرنفتی و ۳۵ هزارو ۶۴۵ تن به مواد نفتی اختصاص دارد.

وی تعداد شناور‌های ورودی به بندر تجاری کیش در این مدت را سه هزار و ۵۴۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲۷۴ هزار فروند شناور بالای هزار تن و سه هزار و ۲۷۰ فروند از کشتی‌های پهلو گرفته در بندر تجاری کیش زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش حجم کابوتاژ (حمل‌و‌نقل ساحلی) کالا‌های غیرنفتی را افزون بر ۴۲۲ هزارو ۱۸۸ تن اعلام کرد.

امامدادی حجم صادرات غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت را ۳۱۵ هزار تن بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار تن کالای غیرنفتی وارد جزیره کیش شد که این رقم نشانگر افزایش ۹ درصدی این بخش از عملیات بندری است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری دریایی و رونق تردد شناور‌ها به بندر تجاری این جزیره اضافه کرد: در طی مدت یاد شده ۴۴۰ هزار و ۹۱۰ نفر - سفر جابه‌جایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این جزیره کیش ثبت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار