۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

خلیج‌فارس و تنگه هرمز برای دومین هفته متوالی توفانی است

مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: خلیج‌فارس در محدوده استان هرمزگان بر‌ای دومین هفته متوالی مواج خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۸۲۹

خلیج‌فارس و تنگه هرمز برای دومین هفته متوالی توفانی است

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، هشدار شماره ۲۱ دریایی سطح نارنجی در استان صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه اثر سامانه فعال کنونی در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس است، افزود: پیرو این هشدار دریایی، از امروز تا پایان هفته جاری شاهد تداوم باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا و احتمال تند باد لحظه‌ای در تنگه هرمز خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: در ساعات صبح تا ظهر یکشنبه و روزهای سه‌شنبه تا جمعه، وضعیت جوی خلیج‌فارس با وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی تا نزدیک ۴۷ کیلومتر بر ساعت(محدوده ۲۶ نات) و افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر(۶ پا) همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: در ساعات صبح تا ظهر و ساعات پایانی شب نیز، دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خصوصاً در محدوده جاسک، سیریک کوهستک، کلاهی(میناب) قشم، هرمز، هنگام و لارک علاوه بر وزش باد مداوم، تند باد لحظه ای و رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گردوخاک موقتی را نیز در بر خواهد داشت.

رنجبر با بیان اینکه با توجه به شدت این سامانه، احتمال اختلال در ترددهای دریایی، ازجمله قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر آن، توصیه می‌شود ترددهای مسافری مرکز استان و اسکله‌های گردشگری نیز با احتیاط بیشتری انجام شود.

وی در انتها نیز نسبت به تمهیدات لازم در خصوص آسیب ناشی از فعالیت این سامانه پرفشار به تورهای صیادی، قفسهای پرورش ماهی و سایر فعالیت‌های دریایی و ساحلی هشدار داد.

گفتنی است، از هفته گذشته نیز استان هرمزگان شاهد وقوع بادهای شدید و توفان مکرر بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار