۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح کرد:

پیشنهاد ۱ الی ۹ مهرماه برای اجرای دریابست در هرمزگان/ نقش اساسی ادوات صید مجاز در حفظ ذخایر آبزیان

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: پیشنهاد این اداره‌کل برای زمان اجرای این طرح مهم، از یکم تا نهم مهرماه است که پس از تایید سازمان شیلات، دستگاه‌های زیربط و شورای تامین استان، در صیدگاه‌های استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۰۰

پیشنهاد ۱ الی ۹ مهرماه برای اجرای دریابست در هرمزگان/ نقش اساسی ادوات صید مجاز در حفظ ذخایر آبزیان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در جلسه کارگروه مدیریت صید استان که با حضور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان، جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، رؤسای شیلات شهرستانهای استان، رئیس گروه امور صیادان، رئیس گروه حفظ و بهسازی ذخایر و جمعی از مسئولین و جامعه صیادی استان برگزار شد، با اشاره به ممنوعیت صید همه آبزیان در زمان دریابست اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این طرح قبل از شروع فصل صید میگو اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به زمان پیشنهادی اداره‌کل شیلات درخصوص اجرای طرح دریابست در هرمزگان، افزود: پیشنهاد این اداره‌کل برای زمان اجرای این طرح مهم، از یکم تا نهم مهرماه است که پس از تایید سازمان شیلات، دستگاه‌های زیربط و شورای تامین استان، در صیدگاه‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به جایگاه نخست این استان به عنوان قطب صید و صیادی کشور، با دارا بودن عنوان بزرگترین جامعه صیادی و رتبه اول صید و صیادی کشور، ادامه داد: این مهم بیانگر نقش صید و صیادی در معیشت ساحل نشینان، و بیانگر محوریت صید و صیادی در پایداری و ارتقای اشتغال، توسعه سواحل و رونق اقتصادی در استان هرمزگان است.

بارانی با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان، ادامه داد: همکاری بیش از پیش جامعه صیادی نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار به ویژه اجرای دریابست خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه حل مشکلات و مسائل جامعه صیادی اولویت مهم شیلات هرمزگان است و شیلات استان از هیچ تلاشی برای ارتقای رفاه و خدمات‌رسانی به صیادان دریغ نمی‌کند، افزود: امید داریم با تعامل سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان شاهد گام هایی ارزنده برای حوزه صید و صیادی استان باشیم.

وی در ادامه، ساماندهی و انضباط بخشی صید و صیادی، حرکت در مسیر فرهنگ سازی مقابله با صید غیر مجاز، پیشنهاد اجرای طرح دریابست از یکم تا نهم مهرماه در راستای بازسازی و حفظ ذخائر آبزیان، برگزاری جلسه شورای تامین در شرق و غرب استان با حضور فرماندار آن شهرستان در خصوص صید شب چراغی، ارتقای خدمات‌دهی به جامعه صیادی و ... را از اهم برنامه های شیلات استان در حوزه صید و صیادی خواند.

گفتنی است، طرح دریابست پس از تایید دستگاه های ذیربط و شورای تامین استان ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار