۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷

توسعه صنعت گردشگری با راه‌اندازی خط دریایی آبادان - سیبه عراق

نماینده آبادان و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فنّاوری مجلس شورای اسلامی گفت: بستر توسعه صنعت گردشگری در آبادان و خرمشهر با راه‌اندازی خط دریایی آبادان - سیبه عراق فراهم شده است.
کد خبر: ۹۹۷۹۸

توسعه صنعت گردشگری با راه‌اندازی خط دریایی آبادان - سیبه عراق

 

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مانا درآبادان افزود: آغاز مطالعه تا تصویب مجوز‌های مربوطه  برای راه‌اندازی این مسیر آبی، دو سال زمان برد و اکنون منتظر آماده شدن طرف عراقی هستیم.
وی گفت: از سمت کشورمان، همه اقدامات و آماده سازی در بندر آبادان انجام شده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما آمادگی کامل داریم تا زائران اربعین حسینی را از مسیر دریایی آبادان - بندر سیبه که حدود ۱۶ مایل دریایی است به عراق انتقال دهیم.
مولوی بیان کرد: مسیر جذاب و ایمن دریایی آبادان - سیبه، می‌تواند صنعت گردشگری در شهر‌های آبادان و خرمشهر و کل منطقه آزاد اروند را احیا کند و این به سود دو کشور ایران و عراق خواهد بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود سالانه صد‌ها هزار گردشگر عراقی به آبادان و خرمشهر اظهار داشت: حذف کامل روادید (ویزا) بین دو کشور،   شرایط بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است.
وی در ادامه با اشاره به مغفول ماندن حوزه گردشگری در دهه‌های اخیر اظهار کرد: ظرفیت‌های منحصر بفرد حوزه گردشگری کشور مغفول مانده و این نگرانی در دل مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد.
مولوی افزود: انتظار می‌رود دولت به صنعت گردشگری نگاه ویژه‌تری داشته باشد چرا‌که اگر گردشگری نباشد حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز با رکود مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به نقش محوری گردشگری در اقتصاد، ادامه داد: متاسفانه در شهر‌های آبادان و خرمشهر به خوبی از ظرفیت گردشگری به ویژه گردشگری روستایی و آبی استفاده نشده است و این ضعف باید در دولت چهاردهم به نقطه قوت تبدیل شود.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، آموزش را یکی از مبانی توسعه گردشگری قلمداد کرد و گفت: این موضوع برای متولیان تصمیم‌گیر و همچنین علاقمندان به این حوزه مهم است. از سوی دیگر منابع انسانی شاغل در دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری باید آموزش ببینند.
وی در پایان خواستار مساعدت و همراهی منطقه آزاد اروند برای رونق صنعت گردشگری در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار