۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

آغاز صید میگو در سواحل بوشهر

صید میگو در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر با مشارکت ۷ هزار ۵۰۰ ملوان و با استفاده از ۷۹۹ قایق صیادی و ۴۹۱ لنج صیادی آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۷۹۳

آغاز صید میگو در سواحل بوشهر

 

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه فصل صید میگو در سواحل استان بوشهر از ۱۶ مرداد آغاز شده است، اظهار کرد: در صید میگو یک‌هزار و ۲۹۰ قایق و لنج و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ صیاد مشارکت دارند.

وی افزود: ۷۹۹ قایق صیادی و ۳۹۱ لنج صیادی با دریافت مجوز راهی دریا شدند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ ساعت و لنج‌های صیادی ۵ تا ۶ روز صادر می‌شود خاطرنشان کرد: با صدور مجوز ملوانان با قایق یا لنج در صیدگاه‌ها و زیستگاه میگو در سواحل استان بوشهر اقدام به صید میگو می‌کنند.

امینی مدت صید میگو در سواحل استان بوشهر را حدود ۴۵ روز دانست و بیان کرد: زمان پایان صید میگو در کمیته صید استان بوشهر توسط پژوهشکده میگو مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه صیادان استان سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ تن میگو صید کردند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود صیادان امسال ۲۰ درصد کمتر از سال قبل صید کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: در مجموع ۳۶ مرکز تخلیه صید آبزیان و اسکله صیادی در استان بوشهر فعال است که خدمات لازم به صیادان عرضه می‌کنند.

امینی تعرفه صدور مجوز صید میگو برای قایق‌ها را تا پایان فصل چهار میلیون تومان دانست و ادامه داد: این تعرفه برای لنج‌ها نسبت به ظرفیت آن‌ها بین ۵ تا ۱۷ میلیون تومان تعیین شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار