۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

هوای شهر‌های هندیجان و خرمشهر در وضع نارنجی آلودگی

براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، هوای شهر‌های بندری هندیجان و خرمشهر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۹۷۸۹

هوای شهر‌های هندیجان و خرمشهر در وضع نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای هندیجان با شاخص ۱۲۷ و خرمشهر ۱۰۴ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
مرکز بهداشت خوزستان از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا ناسالم خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.  
 صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر، نیروگاه‌ها و آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و نشست هوا (اینورژن) سبب شده تا غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق ساحلی خوزستان افزایش یابد.
از سوی دیگر مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم گرمای نفسگیر و خرماپزان در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، هوای فوق العاده گرم در همه شهر‌های ساحلی خوزستان حاکم است.
وی با هشدار سطح نارنجی گرمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان اظهار داشت: در دو روز آینده آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است.
سبزه زاری از عموم صیادان و ملوانان خوزستانی خواست ضمن احتیاط در سفر‌های دریایی، مسائل ایمنی را رعایت کنند و آخرین داده‌های هواشناسی را از گوشی‌های همراه به صورت برخط دریافت کنند.
وی گفت: به علت وزش نسبتاً شدید باد، احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های دریایی و قایق‌های کوچک صیادی در اروندرود  و بهمنشیر وجود دارد.
استانداری خوزستان نیز اعلام کرد به علت شدت و اوج گیری دوباره گرمای هوا، ساعت کاری ادارات و سازمان‌های دولتی در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.
محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به مانا گفت: با وجود کاهش ساعات اداری، فعالیت بخش عملیاتی بنادر خوزستان تداوم خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار