۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
مدیر شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم خبر داد:

واگذاری ۱۷۰ هکتار اراضی پرورش میگو در قشم/ جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در حوزه شیلات

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه شیلاتی، گفت: این نهاد برای اولین بار در خاورمیانه ۱۷۰ هکتار عرصه شیلاتی مزین به نام شهدای خدمت در قالب ۸۲ قطعه زمین به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کند.
کد خبر: ۹۹۷۸۵

واگذاری ۱۷۰ هکتار اراضی پرورش میگو در قشم/ جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در حوزه شیلات

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مریم نوری بالانجی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جانمایی ۸۲ قطعه زمین در قالب یک سایت متمرکز، بر پایه علوم نوین به مساحت ۱۷۰ هکتار جهت جهش در بازدهی، ضریب ماندگاری و میزان تولید در حداقل واحد سطح، ویژه پرورش میگو متراکم در قشم به عنوان بزرگترین جزیره شیلاتی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: قرارداد ۴۲ نفر از متقاضیان این حوزه نهایی شده که با تکمیل فرآیند سنجش توانمندی فنی-مالی سایر متقاضیان، کلیه اراضی به صورت همزمان به سرمایه‌گذاران این حوزه تحویل می‌شود.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه نیز بیان کرد: عملیات آماده سازی، تجهیز و ذخیره‌سازی لارو میگو در این اراضی پس از تحویل زمین به متقاضیان، آغاز خواهد شد.

نوری بالانجی خاطرنشان کرد: صیانت از بیت‌المال، جلوگیری از واگذاری بی‌رویه اراضی و تخریب محیط زیست، حفظ امنیت غذایی کشور و اشتغالزایی جوانان خصوصا بومیان و نیز معرفی جزیره جهانی قشم به عنوان قطب صادرات محصولات شیلاتی و پیشران در اقتصاد دریا محور کشور از جمله دلایل و اهداف این واگذاری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با عملیاتی شدن چشم‌انداز میان مدت سه ساله این مدیریت در پایان سال ۱۴۰۶، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه در حوزه‌های شیلاتی جزیره قشم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه رویکرد این مدیریت تولید دانش بنیان با ارائه بسته‌ها و مشوق‌های حمایتی از تولید کنندگان است، ادامه داد: علاوه بر این، بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال و ۲۱ هزار تن تولید میگو به روش نوین متراکم در این صنعت ایجاد شده است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم گامی بلند در جهت جهش تولید محصولات شیلاتی، افزایش ضریب امنیت غذایی در کنار حمایت کامل از تولیدکنندگان این حوزه برداریم، به نحوی که تولیدکنندگان در سه سال ابتدایی انعقاد قرارداد مشارکت از درآمد سرمایه‌گذاران با سازمان منطقه آزاد قشم و تا زمان تثبیت چرخه تولید واقعی از پرداخت هرگونه حق مشارکت قید شده در قرارداد معاف باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار