۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
مدیرکل هواشناسی هرمزگان خبر داد:

وزش باد شدید در دریای عمان و شرق تنگه هرمز تا سه‌شنبه

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از بعدازظهر امروز – شنبه تا پایان سه‌شنبه شاهد وزش باد نسبتاً شدید در دریای عمان و شرق تنگه هرمز خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۷۵۷

وزش باد شدید در دریای عمان و شرق تنگه هرمز تا سه‌شنبه

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حاصل از داده‌های هواشناسی، این اداره‌کل هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا از بعداز ظهر امروز – شنبه ۱۳ مردادماه تا پایان سه‌شنبه ۱۶ مردادماه، افزود: بر این اساس، دریای عمان و شرق تنگه هرمز با تأکید بر جاسک، سیریک، کوهستک، کلاهی، قشم، هرمز، هنگام و لارک در روز‌های شنبه تا سه شنبه وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی را تجربه می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مدت، سرعت وزش باد در مناطق یاد شده به ۴۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و همچنین، شاهد افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر (شش پا)، به ویژه در ساعات صبح تا ظهر و ساعات پایانی شب خواهیم بود.

رنجبر بیان کرد: خلیج‌فارس و غرب جزیره لاوان و جزیره کیش نیز در روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ مردادماه)، با وزش باد نسبتاً شدید شمال‌غربی در خلیج‌فارس و افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر همراه خواهد بود.

وی تأکید کرد: علاوه بر وزش باد مداوم در ساعات بعدازظهرِ رو به شب در محدوده تنگه هرمز، احتمال تند باد لحظه‌ای و رعد و برق، علاوه بر گرد و خاک موقتی هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان در ادامه نیز گفت: با توجه به اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی و همچنین اختلال در تردد شناور‌های مسافربری استان هرمزگان، رعایت نکات ایمنی و تجدیدنظر در تردد‌ها ضروری است.

رنجبر در انتها نیز تصریح کرد: با توجه به احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت عمان و کشور امارات متحده عربی و بنادر بوشهر و خوزستان، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی با تاکید بر دریای عمان و تنگه هرمز و جزایر غربی استان جاسک، سیریک، کوهستک، کلاهی، قشم، هرمز، لارک، جزیره لاوان و کیش اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار