۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

راه‌اندازی ۵ طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل بوشهر

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۱۷ طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر راه‌اندازی شده است گفت: ۵ طرح دیگر در هفته دولت امسال راه‌اندازی و به این ظرفیت در سواحل استان بوشهر افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۴۸

راه‌اندازی ۵ طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل بوشهر

 

علی قوام‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه در سال‌های پایانی دهه ۸۰ طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر اجرا شد اظهار داشت: پس از آن بر پایه سیاست‌های توسعه دریا پایه، از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۷ طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل خلیج فارس استان بوشهر راه‌اندازی شد.

وی ظرفیت تولید ماهی از قفس‌های پرورشی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن دانست و گفت: در مجموع از آن زمان تاکنون ۹۶ درخواست برای راه‌اندازی قفس‌های دریایی در پرورش ماهی در پنج پهنه در شهرستان‌های دیلم، گناوه، تنگستان، دیر و کنگان ارائه شده است.

او اضافه کرد: در هفته دولت امسال پنج طرح پرورش ماهی در قفس راه‌اندازی می‌شود که ظرفیت هر کدام ۲۵۰ تا ۵۰۰ تن است.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر درباره میزان برداشت از این مزارع پرورشی دریایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ماقبل آن، یک‌هزار و ۴۵۰ تُن ماهی در استان بوشهر تولید و برداشت شد که یک‌هزار و ۳۵۰ تُن از این میزان مربوط به قفس‌های دریایی بود.

قوام‌پور بیان کرد: هر قفس بیش از یک سال دوره پرورش دارد که همچنان از ظرفیتی که در سال ۱۴۰۲ بچه ماهی ذخیره شده، برداشت می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که در سال جاری دو هزار تُن ماهی پرورشی از قفس‌های دریایی در سواحل استان بوشهر برداشت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار