۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

بهره‌برداری آزمایشی سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

سامانه یکپارچه عملیات بندری، با هدف بهبود کیفیت خدمات، یکپارچه‌سازی فرآیندی و نرم‌افزاری عملیات بندری و ارتقای رضایتمندی ذی‌نفعان، در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۹۷۴۳

بهره‌برداری آزمایشی سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

 

به گزارش مانا از بندرعباس، سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف بهبود کیفیت خدمات، یکپارچه‌سازی فرآیندی و نرم‌افزاری عملیات بندری و ارتقای رضایتمندی ذی‌نفعان با حضور معاون امور بندری سازمان بنادر دیروز چهارشنبه ۱۰ مرداد به صورت آزمایشی در بندر شهید رجایی بهره‌برداری شد.  

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه پیشرو بودن در ارائه خدمات الکترونیک، سیاست‌گذاری عدم حضور فیزیکی در بنادر و ستاد مرکزی را جزو الزاماتی قرار داده که در تمامی فعالیت‌های خود جاری کرده است.  

به گفته وی، پنجره واحد خدمات هوشمند سازمان بنادر و دریانوردی در راستای یکپارچگی مدیریت شناسایی و دسترسی کاربران به تمامی سامانه‌های حیاتی، عملیاتی شده است.  

خورسندی ادامه داد: سامانه جدید یکپارچه عملیات بندری به منظور یکپارچه‌سازی عملیات بندری و با هدف مدیریت یکپارچه در این حوزه طراحی، تولید در مرحله نخست در بندر شهید رجایی بهره‌برداری و سپس در تمامی بنادر تجاری کشور مستقر خواهد شد.  

وی گفت: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه عملیات بندری این نمود را محقق می‌کند که تمام ذی‌نفعان مربوطه به خصوص مالکان کالا‌ها و شرکت‌ها اپراتوری بتوانند ارتباطات در حوزه دریایی و بندری خود را به صورت هوشمند برقرار و یک درگاه واحدی برای دریافت و رصد تقاضا‌های مختلف در حوزه کالا و فعالیت‌های دریایی برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.  

وی اضافه کرد: تولید ماژول‌های لازم برای پوشش فرآیند‌های ورود از راه خشکی و ورود از راه دریا برای تمامی کالا‌های کانتینری و غیرکانتینری، تبادل اسناد بین سامانه‌های فعالان و ذی نفعان بندری و دریایی هدف ایجاد سامانه یکپارچه عملیات بندری است.  

گفتنی است؛ شناخت، طراحی و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه عملیات بندری در راستای تحقق اهداف سازمان بنادر و دریانوردی مانند توسعه دریامحور، نظارت بر عملیات بندری، مدیریت اسکله، هوشمندسازی، مدیریت اسناد و مدارک حاکمیتی به صورت آزمایشی در بندر شهید رجایی آغاز شد. «ماژول رایانه‌ای» مجموعه‌ای از مدار‌های الکترونیکی مستقل است که در یک برد مدار چاپی بسته‌بندی می‌شود تا یک عمل پایه‌ای را در یک رایانه انجام دهد، برنامه‌نویسی پودمانی یا برنامه‌نویسی ماژولار، یک تکنیک طراحی نرم‌افزار ماژول حافظه یک قطعه اساسی از سخت‌افزار رایانه مثل RAM است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار