۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵

تهیه نقشه آب شیرین‌کُن‌ها در قالب طرح توسعه سواحل مکران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه نقشه آب شیرین‌کُن‌ها در قالب طرح توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از کلان پروژه‌های کشور خبر داد و گفت: این پروژه به لحاظ حفاظت از محیط زیست دریایی کشور بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۹۹۷۲۸

تهیه نقشه آب شیرین‌کُن‌ها در قالب طرح توسعه سواحل مکران

 

علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا از تهیه نقشه آب شیرین‌کُن‌ها در قالب طرح توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از کلان پروژه‌های کشور خبر داد و گفت: این پروژه به لحاظ حفاظت از محیط زیست دریایی کشور بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین پروژه جانمایی آب شیرین‌کن‌ها علاوه بر توسعه صنعتی، پتروپالایشی و زیر‌ساخت‌های منطقه با توجه به وجود جمعیت زیاد بومیان ساحل نشین، زمینه اشتغالزایی حداقل ۱۰۰ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی احداث آب شیرین‌کُن‌های متعدد در طول سواحل کشور را معضل مهم محیط زیست دریایی دانست و گفت: هم اکنون شاهد افزایش چشمگیر و قابل توجه درخواست‌ها جهت احداث آب شیرین‌کُن با مصارف صنعتی و آشامیدنی هستیم؛ بنابراین باید سیاست مشخص در خصوص توسعه آب شیرین‌کُن‌ها و آینده پژوهی این صنعت نیز تدوین شود.

سلاجقه آلودگی ناشی از تلخابه‌ها و پساب‌های شور و نیز تخریب اراضی ساحلی را از مهمترین معضلات ناشی از احداث آب شیرین‌کُن‌ها عنوان کرد، و یادآور شد: تصمیم گیری در سطح ملی برای تعیین نیاز حال حاضرو آتی کشور و اتخاذ سیاست مشخص در سطح ملی برای تأمین آب مورد نیاز از طریق آب شیرین‌کُن‌ها و مناطق مناسب استقرار آب شیرین‌کُن‌ها توسط وزاتخانه‌های نیرو و صمت از ضروریات حفاظت از محیط زیست دریایی کشور است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، نقشه مکان‌یابی آب شیرین‌کُن‌ها در اختیار دستگاه‌های دولتی جهت اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای کشور قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی صورت گرفته است، بیان داشت: امیدواریم دستگاه‌های مجری و بهره بردار در دولت آینده مبتنی بر دستورالعمل‌های تعیین شده در سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به توسعه کشور در سواحل اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار